– W obszarach ważnych dla przyszłej motoryzacji, Europa musi przejąć technologiczne przewodnictwo i razem z politykami stworzyć odpowiednie przepisy, stwierdził prezes Volkswagena Matthias Müller podczas noworocznego spotkania organizowanego przez koncern w Brukseli.
Cyfryzacja, pojazdy autonomiczne czy samochody elektryczne – w tych dziedzinach Europa powinna wyznaczać kierunek „także pod względem infrastruktury i rozwiązań prawnych”, stwierdził Müller przed gośćmi honorowymi oraz przed europejskimi parlamentarzystami. – Nie możemy oddawać pola w tych dziedzinach Dolinie Krzemowej, dodał szef VW.
W sprawach transformacji cyfrowej i pojazdów elektrycznych koncern Volkswagen stawia na ściślejsze współdziałanie między politykami i przedstawicielami branży samochodowej. – Same wysiłki przemysłu nie wystarczą. Musimy wspólnie zadbać, żeby Europa, jako miejsce produkcji przemysłowej pozostała innowacyjna i konkurencyjna w mocno zmieniającym się świecie, podkreślił Müller w swoim przemówieniu. – Prawdziwy przełom w dziedzinie pojazdów elektrycznych będzie możliwy tylko wtedy, gdy świat polityki, społeczeństwo i odpowiednie instytucje będą ze sobą ściślej współpracować.
Jako przykład Müller wymienił jeszcze nie istniejącą infrastrukturę: Europa pilnie potrzebuje rozbudowanej sieci szybkiego ładowania prądem o mocy 150 kW. Zaufanie do samochodów elektrycznych będzie rosło, gdy na ich potrzeby powstanie widoczna i działająca infrastruktura, potwierdził prezes VW AG.
Szef koncernu zapewnił, że Volkswagen będzie stawiał na zrównoważony rozwój i że „będzie to dotyczyć naszych produktów, naszej strategii i naszego managementu”. W lecie przedstawiona zostanie nowa „trategia 2025”. Zgodnie z nią, marki należące do koncernu wprowadzą do 2020 r. 20 kolejnych modeli z napędem elektrycznym lub tzw. hybryd typu plug-in, zapowiedział prezes zarządu.
W sprawie wydarzeń z ostatnich tygodni dotyczących emisji spalin Müller oświadczył w Brukseli przed europejskimi parlamentarzystami: – (…) trwający kryzys wykorzystujemy do gruntownej przebudowy koncernu. Jestem całkowicie przekonany, że mamy teraz szansę sprawić, że powstanie nowy i lepszy Volkswagen.
Prezes zarządu potwierdził, że największy producent samochodów w Europie będzie w przyszłości zlecał kontrolę i potwierdzanie wartości emisji spalin w swoich pojazdach zewnętrznym i niezależnym instytucjom. Ponadto samochody koncernu mają być w ramach wyrywkowych prób testowane w rzeczywistych warunkach drogowych. M. Müller: – (…)mamy nadzieję, że to pomoże odzyskać utracone zaufanie.
Szef koncernu jest przekonany, że istniejące w branży różnice między wartościami oficjalnymi, a rzeczywistym zużyciem paliwa nie mają już racji bytu i są nie do przyjęcia. Pod tym względem producenci muszą podążać nowymi drogami.
Prezes zarządu stwierdził, że dla wszystkich krajów Europy opracowano środki techniczne w odniesieniu do 8,5 mln pojazdów dotkniętych sprawą emisji spalin. Ich wprowadzanie rozpocznie się w najbliższych tygodniach.
Do koncernu Volkswagen należy 12 marek z siedmiu krajów europejskich. Łącznie Volkswagen zatrudnia w Europie ponad 440 tys. pracowników w 72 zakładach. W wielu krajach Unii Europejskiej koncern jest największym inwestorem przemysłowym.
źródło: VW AG
AUTOR: WNP.PL (AG)