Od czasu przyjęcia nowego rozporządzenia w sprawie wyłączeń grupowych w sektorze pojazdów silnikowych i uzupełniających wytycznych służby Komisji Europejskiej otrzymały szereg pytań dotyczących stosowania nowych ram w odniesieniu do dystrybucji i naprawy pojazdów silnikowych oraz dystrybucji części zamiennych do pojazdów silnikowych.
Najczęściej zadawane pytania lub pytania mogące cieszyć się szerszym zainteresowaniem przytoczono poniżej wraz z odpowiedziami i wyjaśnieniami.
Najczęściej zadawane pytania mają dopełnić, a nie zastąpić uzupełniające wytyczne. Mają one w szczególności pomóc przedsiębiorstwom i osobom fizycznym działającym w tym sektorze oraz prawnikom zrozumieć podejście Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Konkurencji do zagadnień dotyczących rynków pojazdów silnikowych. Nie mają stanowić interpretacji prawa i pozostają bez uszczerbku dla wykładni art. 101 i 102 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) przez sądy europejskie. Wreszcie nie wykluczają stosowania przez Komisję art. 101 i 102 do szczególnych okoliczności w konkretnym przypadku.
Więcej informacji można znaleźć TUTAJ.
Źródła, Komisja Europejska
IBRM Samar