Wyniki półroczne Exact Systems: skokowo rośnie popyt na outsourcing usług w Polsce i Europie

Exact Systems, firma specjalizująca się w outsourcingu usług kontroli jakości, zamknęła pierwsze półrocze 2012 r. z imponującym wynikiem. Przychody spółki wzrosły o ponad połowę r/r i wyniosły 31,7 mln zł, z kolei wypracowany zysk był czterokrotnie wyższy od osiągniętego
w analogicznym okresie 2011 r. Przedstawiciele firmy podkreślają, że obecnie przedsiębiorcy szukają efektywnych rozwiązań radzenia sobie z kryzysem i coraz częściej decydują się na outsourcing specjalistów.
Zarząd Exact Systems podkreśla, że wyniki za pierwsze półrocze 2012 r. są kontynuacją utrzymującego się od kliku kwartałów dynamicznego wzrostu biznesu spółki. Bardzo dobry rezultat osiągnęliśmy w kluczowym dla nas segmencie motoryzacyjnym, na który przypada 90% kontrolowanych przez nas części. Cały czas rośnie również popyt na outsourcing pracowników do firm działających w branżach AGD i kosmetycznej. Dowodzi to słuszności  przyjętej strategii i jej dobrego dopasowania do warunków rynkowych – mówi Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems.

Wyniki finansowe Exact Systems po IH 2012 r.

Dane

IH 2011

IH 2012

Zmiana r/r

Przychody (zł)

19 262 359

31 734 254

65%

Zysk netto (zł)

1 014 300

4 280 000

322%

.

Źródło: Exact Systems

Jak zaznacza Zarząd Exact Systems opłaciła się również ekspansja na rynki zagraniczne, którą spółka zamierza kontynuować w drugim półroczu. Nasze spółki działają już w Niemczech, Rosji, Czechach i Słowacji, a w tym roku otworzyliśmy kolejną w Turcji. Jednocześnie cały czas prowadzimy rozmowy dotyczące nowych inwestycji, m.in. w Rumunii, gdzie prace nad uruchomieniem przedstawicielstwa już są na ukończeniu, oraz w Chinach – dodaje Paweł Gos.
W okresie od stycznia do czerwca br. Exact Systems skontrolował blisko 200 mln części, co daje 40% wzrost w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Dynamicznie rośnie także liczba godzin wypracowanych przez outsourcingowanych przez nas pracowników – na kontroli w I półroczu 2012 r. spędziliśmy o 0,5 mln godzin więcej niż przed rokiem (prawie milion wypracowanych godzin
w IH 2011 r.). Oczekujemy, że w drugiej części roku ta dynamika będzie jeszcze wyższa. Zwykle od września do listopada zapotrzebowanie na usługi outsourcingowe, szczególnie w sektorze motoryzacyjnym, jest najwyższe w całym roku – podsumowuje Lesław Walaszczyk, wiceprezes zarządu Exact Systems.

Wyniki sprzedaży Exact Systems po IH 2012 r.

Dane

IH 2011

IH 2012

Zmiana r/r

Liczba skontrolowanych części

137 702 242

192579354

40%

Liczba wypracowanych godzin

960 473,15

1 456 785,96

52%

Źródło: Exact Systems

Lesław Walaszczyk zwraca również uwagę, że przedsiębiorstwa outsourcingowe od kilku lat stają się strategicznymi partnerami biznesowymi firm produkcyjnych. Większość z nich dąży do uelastycznienia swojego biznesu tak, aby szybciej i łatwiej reagować na czynniki zewnętrzne
i ograniczać koszty, a na realizację tego celu duży wpływ mają przede wszystkim pracownicy. A tutaj liczy się wybór odpowiedniej osoby na dane stanowisko, sposób jego motywowania oraz relacja postawionego zadania do posiadanych przez niego kwalifikacji. W takiej roli najlepiej sprawdzają się firmy takim jak my, które posiadają ogromne „know-how” w zarządzaniu zasobami ludzkimi – mówi Lesław Walaszczyk.


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997