Wczoraj tj. 1 grudnia 2015 w Warszawie odbyło się dziesiąte spotkanie dotyczące likwidacji szkód komunikacyjnych, czyli kolejna edycja Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych organizowanego przez Polską Izbę Motoryzacji.
Na uwagę zasługuje fakt, że w dyskusyjnym panelu otwarcia po raz pierwszy razem udział wzięli przedstawiciele takich instytucji jak: Rzecznik Finansowy w osobie Bartłomieja Chmielowca i Pawła Wawszczaka, FORS – Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów w osobie Prezesa Adama Małyszko, ITS – Instytutu Transportu Samochodowego w osobie dr inż. Dariusza Rudnika, UFG – Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego w osobie profesora Wojciecha Bijaka, Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego reprezentowanego przez Emilię Kulińską i Macieja Podlewskiego. Natomiast Sąd Rejonowy dla m. st Warszawy XXIII Wydział Gospodarczy-Odwoławczy reprezentowała Sędzia Aneta Łazarska. Zabrakło jednak obecności przedstawiciela Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU), którą co roku organizator Forum, czyli Polska Izba Motoryzacji zaprasza do dialogu. Zaproszenie nie jest jak widać przyjmowane a przecież obecność PIU mogłoby przełożyć się na stopniową poprawę relacji między firmami ubezpieczeniowymi a warsztatami blacharsko – lakierniczymi.
Podczas spotkania, w którym udział wzięło ponad 150 przedstawicieli z różnych towarzystw ubezpieczeniowych oraz serwisów blacharsko – lakierniczych poruszano m.in. takie zagadnienia jak: – Wytyczne KNF a rynek warsztatów, – tzw. podatek wielkopowierzchniowy, – ustalanie i weryfikacja wysokości kosztów naprawy w procesie likwidacji szkody komunikacyjnej, – aspekt kierowalności szkód w procesie napraw powypadkowych na przykładzie doświadczeń Europy Zachodniej oraz gwarancji i rękojmi warsztatu za zamontowane części, w tym naprawę powypadkową.
Tegoroczne Forum to nie tylko dyskusje i referaty. Integralną częścią konferencji były również wystąpienia zbliżone do krótkich, trzydziestominutowych szkoleń, gdzie prowadzący wchodził w interakcję z uczestnikami. Na szczególną uwagę zasługują wystąpienia Tomasza Otawy, Dyrektora ds. Szkoleń z Grupy Doradczej Otawa Group z prelekcją „Jak zainteresować, zdobyć i zatrzymać klienta serwisu?” oraz Macieja Kroenke, Dyrektora FernPartners z prelekcją „Atrakcyjna oferta i skuteczne rabaty – w jaki sposób zwiększać zyski z działalności warsztatowej?”
Gwiazdą spotkania był Marc Franke, Market Segment Manager Influencers w BASF Coatings GmbH, który w swoim referacie pokazał aspekty kierowalności szkód w procesie napraw powypadkowych na przykładzie Europy Zachodniej.
Ważne, że uczestnicy Forum coraz śmielej i częściej wchodzą w dyskusję z prelegentami. Taka interakcja owocuje rozwiązywaniem niektórych problemów a nawet pomysłami na modyfikację prowadzonych biznesów – czy to w zakresie komunikacji z towarzystwami ubezpieczeniowymi, promocji warsztatów czy też nowymi modelami zarządzania personelem. Zestawienie praktyki z teorią z pewnością jest efektywniejsza. Dlatego wielkim aplauzem podziękowano Andrzejowi Stefańczykowi, Dyrektorowi w Ciesiółka Auto Group za prezentację pt. Serwisowe „best practice”- czyli sprawdzone sposoby i rozwiązania, zarządzania serwisem blacharsko-lakierniczym, w której Dyrektor Stefańczyk podzielił się swoim dorobkiem m.in. w zakresie przyciągania klientów do serwisu, zarządzania i współpracy z zespołem pracowniczym oraz budowaniem wizerunku firmy na lokalnym rynku.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z Forum na stronie www.forumubezpieczen.com w zakładce Fotorelacja lub klikając TUTAJ