Nissan pnie się do góry. W rankingu Interbrand, z 56. miejsca w ubiegłym roku i z 90. miejsca w 2011 roku, japońska marka wskoczyła na 49. miejsce. Wartość marki Nissan wzrosła o 19%, do 9,082 mld dolarów.
Nissan został uznany za jedną z najcenniejszych marek na świecie w 2015 roku w rankingu opracowanym przez Interbrand, czołową światową firmę badającą wartość marek.W ciągu czterech lat japońska marka awansowała w tym rankingu o 41 miejsc. To czyni ją najszybciej zyskującą na wartości marką motoryzacyjną w tegorocznym zestawieniu.
„Szybki awans Nissana z 90. na 49. miejsce w ciągu zaledwie 5 lat dowodzi, że dobrze skonstruowaliśmy naszą ofertę i potrafimy zainteresować nią konsumentów, zachowując przy tym oryginalność” – powiedział Roel de Vries, wiceprezes i globalny dyrektor ds. marketingu i strategii marki w firmie Nissan.
Wartość Nissana oszacowano na 9,082 mld USD, co stanowi wzrost o 19% w porównaniu z zeszłym rokiem.
Japończyków pochwalono za umiejętność dotarcia do młodszych klientów. Przykładem takich działań są akcje związane z UEFA Champions League w 2015 roku oraz współpraca z programem „The Voice” emitowanym w telewizji NBC.
W ramach badania najlepszych globalnych marek firma Interbrand opracowuje coroczny raport na temat najcenniejszych marek na świecie. Interbrand ocenia bieżące inwestycje marki oraz zarządzanie nią, z uwzględnieniem wyników finansowych, roli marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie oraz siły brandu.
mojeauto.pl, Konrad Maruszczak