Rynek samochodów hybrydowych w Polsce wzrósł w pierwszym półroczu 2015 r. o 51 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. Od stycznia do czerwca zarejestrowano 2 458 takie pojazdy, wobec 1 624 przed rokiem.
Spośród wszystkich marek oferujących hybrydy prym wiedzie Toyota, która „zgarnęła” 63 proc. rynku. Drugie miejsce należy do Lexusa (32 proc.) a trzecie do Mitsubishi (3 proc.). Po jednym procencie zdobyły Infiniti i Ford, zaś pozostali gracze (Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volvo) sprzedali pojedyncze sztuki albo też nie znaleźli w pierwszym półroczu ani jednego nabywcy na swoje hybrydy (m.in. Kia, Land Rover, Opel czy Peugeot).
Toyota zanotowała wzrost rejestracji samochodów hybrydowych o 57 proc., tj. o 843 egzemplarze. Wśród konkretnych modeli największym wzrostem cieszył się Yaris (117 proc.), zaś najpopularniejszą hybrydą w Polsce pozostaje Auris (995 sztuk, wzrost o 39,5 proc.). W drugim półroczu można się spodziewać jeszcze lepszych wyników tego auta w związku z lipcowym debiutej wersji poliftingowej. W przedsprzedaży złożono zamówienia na 600 hybrydowych Aurisów.
Lexus sprzedał o 242 samochody więcej niż w pierwszej połowie 2014 roku, co przyniosło wzrost o 45 proc. Liderem wśród hybrydowych modeli marki jest wprowadzony na rynek w drugiej połowie ubiegłego roku SUV NX, który znalazł 367 nabywców. Drugim najpopularniejszym Lexusem jest luksusowy kompakt CT, którego sprzedaż wzrosła o prawie 55 proc. i wyniosła 158 samochodów.
Zdecydowany wzrost popularności zanotował hybrydowy Mitsubishi Outlander, jedyny hybrydowy model tego producenta. Jego sprzedaż wzrosła trzykrotnie z 23 sztuk do 69. Natomiast z wyraźnym spadkiem zainteresowania spotkał się Infiniti Q50 – zamiast 57, jak w pierwszej połowie 2014, model znalazł w 2015 roku 23 nabywców. Spadku nie zrównoważył jeden sprzedany Q70. Ford sprzedał 23 hybrydowe wersje Mondeo.
Źródło: moto.money.pl