1 czerwca Citroën wprowadzi nową politykę handlową. Pojawi się nowa oferta: human – simple – smart, która ma być lepiej dostosowana do zmieniających się potrzeb konsumentów, prostsza i bardziej przejrzysta. Ze 102 wersji modeli osobowych zostaną 63, a po znaczącej obniżce cenowej nowe modele Citroëna mają być jednymi z najtańszych na rynku.
– To nie jest tylko nowa strategia. Śmiem nazwać to, co zrobiliśmy, mianem rewolucji handlowej. Od 1 czerwca diametralnie zmieniliśmy wszystko, co do tej pory istniało – mówi agencji Newseria Biznes Jacek Trojanowski, dyrektor generalny Citroën Polska. – Przede wszystkim bardzo mocno obniżyliśmy ceny wszystkich samochodów. Od tej chwili cena, którą klient znajdzie na portalu motoryzacyjnym, na stronie Citroën.pl czy przeczyta w prasie motoryzacyjnej będzie rzeczywistą ceną, którą zapłaci w salonie.
Citroën opiera swoją nową politykę handlową na trzech kluczowych wartościach: optimistic, human i smart. Przedstawiciele marki podkreślają, że to odpowiedź na zmieniające się nawyki klientów.
Oferta ma być przede wszystkim prostsza, dlatego marka redukuję gamę oferowanych wersji – z obecnych 102 wersji modeli osobowych w nowej strategii znajdą się 63. Poza tym schemat zakupowy w znacznej mierze przenosi się do internetu, wymaga więc szybkiej, prostej i precyzyjnej informacji. Dotyczy to również ceny.
– Jeżeli na portalach internetowych klient znajduje cenę, jaką stosowaliśmy do tej pory, czyli wysoką cenę cennikową, to być może już z góry straciliśmy pewną grupę klientów, bo oni już nie chcieli wykonać kolejnego kroku, pójść do salonu i dowiedzieć się, jaka jest rzeczywista, finalna cena zakupu – mówi Trojanowski.
Nowością jest wprowadzenie na rynek serii specjalnej More Life, czyli aut z każdego modelu z takim wyposażeniem, jakiego najczęściej poszukują polscy klienci. Modele z tej serii wszystkie opcje będą miały wliczone w cenę, dzięki czemu ostateczny koszt zakupu będzie znany od razu.
– Na nowej strategii zyska zarówno klient, jak i marka. Klient, bo ma pełną przejrzystość naszej oferty. My, bo jeżeli produkt i jego wartości oraz technologie będą w centrum uwagi, to w rozmowie handlowej pozwoli nam to sprzedawać więcej i w dodatku będą to samochody lepiej wyposażone. Obydwie strony wygrywają również dlatego, że dostępność tych samochodów staje się lepsza – wymienia Trojanowski.
Citroën podkreśla, że obniżenie cen nowych modeli – w sytuacji kiedy różne czynniki wymuszają na koncernach ich podwyżki – będzie korzystne dla ich wartości przy odsprzedaży za kilka lat. Marka zaproponuje również rozwiązania, która w Polsce nie są jeszcze bardzo popularne, związane z długoterminowym leasingiem aut.
– Polski konsument niewiele różni się od klienta z rynku zachodniego. Oczekiwania i sposób wyboru samochodu są identyczne. Jedyną różnicą jest to, że klient zachodni bardzo często, zwłaszcza w niektórych krajach, korzysta z takiej formy zakupu, która powoduje, że nie on jest właścicielem samochodu, ale płaci miesięczną ratę wynajmu. My również wprowadzimy do naszej oferty wkrótce tego typu produkty – zapowiada Trojanowski.
Nowy rozdział w historii Citroëna otworzyło wprowadzenie na rynek modelu C4 Cactus. Ma on prezentować nową strategię produktową marki – samochodów o wyraźnym designie, wyposażonych w nowoczesne, użyteczne na drodze technologie, dla klientów, którzy lubią się wyróżniać.
Newseria.pl