W komunikacie wydanym 25 sierpnia firma Adam Opel AG stanowczo dementuje informacje podane przez Bilda, jakoby spółka mogła ewentualnie zwolnić nawet do 30% swoich niemieckich pracowników.
Publikację dziennika uznano za szkodliwą z punktu widzenia wizerunku i działalności biznesowej Opla.
W komunikacie podkreśla się, że Opel to nie jedyna w Europie firma, która musi stawić czoła kryzysowi gospodarczemu. Podobnie jak inni niemieccy producenci oraz kooperanci, również i Opel zamierza skorzystać z rozwiązania, jakim jest wprowadzenie skróconego czasu pracy (Kurzarbeit) na stanowiskach związanych z produkcją oraz administracyjno-biurowych. Dzięki temu można będzie łagodniej przejść przez czas słabszej koniunktury oraz zachować miejsca pracy.
Jednocześnie firma trzyma się swojego planu biznesowego, a zakrojona na szeroką skalę ofensywa produktowa jest nadal realizowana.
Źródła, Opel
IBRM Samar, Autor Rafał Żaglewski