Według badań przeprowadzonych przez Centrum Zarządzania Motoryzacją we współpracy z firmą doradczą Pricewaterhouse Coopers (PwC) Mercedes-Benz jest najbardziej innowacyjną marką samochodów premium na rynku – i wprowadza najwięcej nowatorskich rozwiązań. Ponadto, producent ze Stuttgartu otrzymał specjalną nagrodę „Najbardziej innowacyjnej marki ostatniej dekady”, a Daimler – „Najbardziej innowacyjnego koncernu” w kategorii „Napędów alternatywnych”.
Mercedes-Benz zdobył nagrodę „Najbardziej innowacyjnej marki ubiegłej dekady” – jako jedyny producent może poszczycić się 578 innowacjami, a z wynikiem 183 światowych nowości skutecznie dystansuje konkurencję. Lista przełomowych rozwiązań obejmuje m.in.: aktywny tempomat DISTRONIC PLUS z funkcją półautonomicznej jazdy w korku Stop&Go Pilot, ekonomiczny zespół napędowy modelu S 400 HYBRID czy zawieszenie MAGIC BODY CONTROL.
Wśród innowacji wyróżnionych w kategorii „Najbardziej innowacyjnej marki premium” są: funkcja pochylania karoserii w zakrętach montowana w Klasie S Coupé, reflektory LED Multibeam w zmodernizowanym CLS-ie oraz ogólna koncepcja stojąca za stylowym kombi CLA Shooting Brake – modelem łączącym urodę coupé z funkcjonalnością kombi.
Dzięki wprowadzeniu na rynek hybryd plug-in S 500 e oraz C 350 e i w pełni elektrycznej Klasy B Electric Drive koncern Daimler otrzymał nagrodę za innowacyjność w kategorii „Napędów alternatywnych”.
Nagrody AutomotiveINNOVATIONS są przyznawane na podstawie badań innowacyjności, które co roku prowadzi Centrum Zarządzania Motoryzacją (Center of Automotive Management – CAM). Już po raz 10. organizacja przebadała i oceniła innowacje techniczne wprowadzane na rynek przez koncerny motoryzacyjne wedle kryteriów jakościowych oraz ilościowych. Za innowacje uznaje się nowe rozwiązania, oferujące dodatkowe, odczuwalne korzyści dla klientów. W trakcie badania muszą być one dostępne w sprzedaży, ewentualnie powinny być już przedstawione w postaci działających prototypów.
CAM to niezależny instytut z siedzibą w niemieckiej miejscowości Bergisch Gladbach, powstały w 2004 r. Od tej pory prowadzi badania nad pojazdami oraz transportem, zajmuje się też doradztwem strategicznym. Jego założycielem i dyrektorem jest prof. Stefan Bratzel.
Źródła
|