W czwartej odsłonie plebiscytu The Best Car organizowanego przez redakcję OnetMoto zwyciężyło Vovo XC90. Ocenie internatów zostało poddanych trzydzieści modeli w sześciu kategoriach tematycznych.
Volvo XC90 wyprzedziło w ogólnej punktacji Toyotę Yaris (7,89 proc.), która zajęła drugie miejsce oraz Mercedesa AMG-GT (6,64 proc.), zdobywając w sumie 8,26 proc. wszystkich głosów. Szwedzki SUV zdobył również tytuł najlepszego w kategorii „Dla kochających przygodę”.
Pojazd jest dowodem na to, że Volvo zapragnęło zmian w designie swoich produktów. Samochód przede wszystkim zwraca uwagę nowym grillem oraz ciekawie wyglądającymi reflektorami przednimi przypominającymi kształtem literę T.
Duży SUV zmieści 7 osób w elegancko wykończonym wnętrzu ze skórzaną tapicerką oraz drewnianymi elementami.
Nowe XC90 zostało oparte na platformie SPA. Pod maską znajdą się zarówno silniki Diesla, jak i benzynowe, jednak najmocniejszą opcją będzie wersja hybrydowa o łącznej mocy 400 KM i momencie obrotowym 640 Nm.
W SUV-ie z napędem hybrydowym typu plug-in, 4-cylindrowa jednostka benzynowa T8 Twin Engine z rodziny Drive-E współpracować będzie z silnikiem elektrycznym. Akumulatory mają możliwość doładowania bezpośrednio z sieci elektrycznej.
Hybrydowe Volvo XC90 ma odznaczać się wyjątkowo niskim spalaniem, które wg producenta wynosi tylko 2 l/100 km. Emisja CO2 została ograniczona do 60 g/km.
Wraz z przyciśnięciem specjalnego włącznika kierowca będzie mógł przełączyć się na tryb miejski – napędzany w pełni elektrycznie, cichy i nieemitujący spalin. Kiedy natomiast potrzebować będziemy większej mocy, możliwy jest szybki powrót do trybu łączącego silnik benzynowy i napęd elektryczny. W tym trybie nowy SUV Volvo będzie mógł przyspieszyć do „setki” w ok. 6 sekund. Docelowo silnikiDrive-E będą napędzały wszystkie modele tej marki.
Nowy SUV może być wyposażony także w turbodiesel z gamy silników D5 AWD. Jego parametry to: 225 KM, 470 Nm, o spalaniu ok. 6 l/100 km. Kolejny do wyboru to czterocylindrowy silnik Diesel D4, który generuje 190 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego ze średnią spalania ok. 5 l/100 km.
W ofercie znalazły się również dwa silniki benzynowe. Pierwszym jest silnik T6, który oferuje 320 KM i okrągłe 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi to T5 –254 KMi 350 Nm. Nowe Volvo to także nowe technologie poprawiające bezpieczeństwo jazdy.
Zasady plebiscytu The Best Car 2014 były proste. Każdy mógł oddać głos na jeden samochód w każdej z sześciu kategorii tematycznych: Do miasta, Dla rodziny, Dla kochających przygodę, Dla lubiących moc i prędkość, Najbardziej designerskie i Dla biznesmena.
Zwycięzcą w danej kategorii zostały modele, które zebrały najwięcej waszych głosów. Tytuł The Best Car 2014 trafił do modelu, który zebrał największą ilość waszych głosów. Głosowanie trwało od 10 lutego do 16 marca 2015 roku. Oto wyniki!
Partnerem tegorocznego plebiscytu była firma Profi Auto.