Co mają ze sobą wspólnego Mazury, pierogi, Wawel, bitwa pod Grunwaldem oraz autobusy marki Solaris? Wszystkie one są według czytelników Rzeczpospolitej powodem do dumy naszych rodaków.
Pojazdy podpoznańskiego producenta znalazły się w piątce polskich marek kojarzących się z naszym krajem obok wódki Żubrówki, gry komputerowej „Wiedźmin”, czekolady Wedel oraz koncernu miedziowego KGHM.
Czytelnicy dziennika w specjalnym głosowaniu na Facebooku wskazali 25 powodów, dla których Polacy powinni odczuwać dumę. Swoje głosy oddawali w pięciu kategoriach: miejsca, budowle, wydarzenia związane z Polską, jedzenie oraz marki, które kojarzą się z naszym krajem.
W kategorii marki trzy pierwsze miejsca zajęły produkty z rynku B2C. Solaris został wybrany pierwszą marką z segmentu B2B, której wizerunek pozytywnie łączy się z naszym krajem.
W kategorii „najciekawsze miejsce” wygrały Mazury, otrzymując prawie dwukrotnie więcej punktów niż zdobywca drugiego miejsca, miasto Kraków. Zwycięzcami w pozostałych kategoriach okazali się: Zamek Królewski na Wawelu, pierogi oraz bitwa pod Grunwaldem jako wydarzenie, które najbardziej kojarzy się z Polską.
„Wyróżnienie naszej firmy przez czytelników dziennika Rzeczpospolita jest dla nas powodem do prawdziwego zadowolenia. Dowodzi ono bowiem iż marka Solaris na dobre wpisała się w katalog polskich produktów – mówi Małgorzata Olszewska, członek zarządu firmy, dyrektor pionu sprzedaży i marketingu. „Jest nam niezwykle miło, że użytkownicy mediów społecznościowych oprócz marek obecnych na rynku konsumenckim docenili także jakość, niezawodność marki, z której co prawda korzystają na co dzień, ale nie mogą jej kupić w sklepie”.
Źródła, Solaris Bus & Coach
IBRM Samar