Inspekcja Handlowa skontrolowała elementy wyposażenia samochodów. Pod lupę wzięto linki holownicze, łańcuchy i pasy do mocowania ładunków oraz uchwyty rowerowe.
„Cieszy nas fakt, że przedsiębiorcy, których produkty nie spełniały wymagań dotyczących oznakowania, dobrowolnie dokonywali korekty – dodaje ekspert.
Poważniejsze niedociągnięcia inspektorzy stwierdzili jedynie w trzech partiach linek holowniczych. „Dwie nie spełniały norm dotyczących odległości między holowanymi pojazdami, natomiast jedna była niedostatecznie wytrzymała – wyjaśnia Paweł Ratyński. Wadliwy towar został wycofany ze sprzedaży.
Pamiętajmy, że elementy wyposażenia samochodu montujemy samemu. Instrukcja obsługi musi być napisana w języku polskim i ma być zrozumiała oraz wyczerpująca.
A co możemy zrobić, jeśli kupiony przez nas towar okazał się wadliwy? W przypadku transakcji internetowych przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu towaru. Od 25 grudnia mamy na to 14 dni.
„Pamiętajmy, że wadliwy produkt zawsze powinniśmy reklamować u sprzedawcy. W zależności od usterki możemy zażądać wymiany, naprawy lub zwrotu pieniędzy – przypomina ekspert.
Źródła
|