Silniki benzynowe nadal królują na świecie

Statystycznie co piąty nowy samochód w Japonii ma napęd hybrydowy. W Chinach dominują silniki benzynowe. Diesle mają natomiast mocną pozycję w Europie oraz w Indiach.

Silniki benzynowe wciąż cieszą się największą popularnością na świecie. W Chinach około 99% nabywców wybiera przy zakupie nowego samochodu wersję benzynową. W USA oraz Japonii zwolenników układów benzynowych jest z kolei około 75%. Dla najbliższego nam rynku europejskiego omawiana wartość wynosi aktualnie mniej więcej 43%.

Układ wtrysku pośredniego występuje w dalszym ciągu w więcej niż co drugim nowym samochodzie z silnikiem benzynowym. Z czasem coraz popularniejszy staje się downsizing, a tym samym także efektywne i oszczędne układy bezpośredniego wtrysku benzyny produkcji Bosch. Nowoczesny układ wtryskowy redukuje bowiem zużycie paliwa nawet o 15%.

Równocześnie dzięki turbodoładowaniu silnik osiąga wyższy moment obrotowy – szczególnie przy niższych obrotach – uzyskując tym samym lepsze przyspieszenie i zapewniając przyjemniejszą jazdę.

Silniki Diesla
Mniej więcej co drugi nowy samochód kupiony w krajach Unii Europejskiej oraz w Indiach wyposażony jest w jednostkę napędową Diesla. Na pozostałych rynkach silniki wysokoprężne również zyskują na popularności (wzrosty notuje się między innymi w Stanach Zjednoczonych).

Bosch przewiduje, że udział samochodów z silnikami wysokoprężnymi zwiększy się w USA z obecnych 3% do około 10% w roku 2018. Rosnącą popularność diesla można także zauważyć w Korei Południowej.

Zalety silników wysokoprężnych znane są dziś wielu Europejczykom: nowoczesny diesel zużywa do 25% mniej paliwa niż porównywalna wersja z silnikiem benzynowym i oferuje do 40% wyższy moment obrotowy.

Napędy hybrydowe i elektryczne
W Japonii już prawie co piąte nowe auto wyjeżdżające z salonu ma pod maską napęd hybrydowy. Dzięki temu Kraj Kwitnącej Wiśni to zdecydowany lider pod względem elektryfikacji napędów.

W ciągu kilku lat napędy hybrydowe powinny zyskać większą popularność także poza Japonią. Bosch prognozuje na rok 2020 światową sprzedaż około 6,5 mln układów Strong Hybrid, 3 mln układów Plug-In oraz 2,5 mln samochodów elektrycznych (przy założeniu 113 mln sprzedanych pojazdów w roku 2020).

Dla japońskiego, masowego rynku Bosch już dziś ma gotowe szerokie portfolio produktów. Oferta obejmuje konwencjonalne układy hybrydowe, systemy hybrydowe typu Plug-In z możliwością ładowania akumulatora z gniazdka, a także napędy dla pojazdów elektrycznych.

Oprócz tego Bosch rozwija bazowy układ hybrydowy oparty o układ elektryczny o napięciu 48 V.

Flex-Fuel
Napędy zasilane benzyną lub etanolem dominują zwłaszcza w Brazylii. Drugim co do wielkości rynkiem, na którym stosuje się tą technologię, są Stany Zjednoczone.

System Boscha zapewnia spalanie zarówno czystego etanolu, jak i mieszanki etanolu i benzyny w dowolnych proporcjach. Dzięki temu kierowcy zyskują niezależność i mogą tankować tańsze paliwo.

Gaz ziemny
Ten rodzaj paliwa cieszy się na całym świecie rosnącą popularnością. Od 10 lat światowa sprzedaż układów napędowych CNG rośnie w tempie 25% rocznie. W Korei Południowej samochody z napędem na gaz ziemny mają obecnie 11-procentowy udział rynkowy.

Bosch oferuje kompletny system, który umożliwia kierowcy korzystanie z tańszego paliwa. Gaz ziemny jest o 50% tańszy od benzyny, a korzystanie z niego umożliwia obniżenie emisji CO2 nawet o 25%.

Źródła
  • Bosch
IBRM Samar
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułRynek pod napięciem
Następny artykułSsangYong szykuje nowości