Renegade wjeżdża do Polski

Jeep Renegade, najnowszy i najmniejszy przedstawiciel legendarnej amerykańskiej marki, gotów jest podbić polskie drogi i bezdroża. W krajowych salonach motoryzacyjnych dostępny będzie od poniedziałku, 27 października.
Jeep Renegade jest pod wieloma względami przełomowym modelem dla  amerykańsko-włoskiego koncernu. Po pierwsze: to pierwszy samochód  koncernu Fiat Chrysler Automobiles, opracowany wspólnie przez włoskich oraz amerykańskich projektantów i inżynierów. Po drugie: to pierwszy model w historii marki, produkowany  we Włoszech, w odnowionym zakładzie SATA w Melfi (region Basilicata). Po trzecie: to debiut marki w segmencie małych samochodów terenowo-rekreacyjnych (B). Po czwarte: to pierwsze w tym segmencie auto wyposażone w dziewięciostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Po piąte: to również pierwszy mały SUV wyposażony w odłączany napęd tylnej osi. System nie wymaga ingerencji kierowcy, zmniejsza straty energii, kiedy możliwości 4×4 nie są potrzebne i zapewnia poziom oszczędności paliwa układu 4×2.

W regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), nowy Jeep Renegade będzie dostępny w pełnym asortymencie obejmującym cztery różne wersje: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk – w sumie 12 kombinacji układów napędowych oraz gama silników benzynowych i turbo diesel, które będą dostępne w konfiguracjach z napędem na cztery koła lub na koła przednie. Są to: 140-konny silnik benzynowy 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop & Start i napędem 4×2 wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub DDCT (przekładnia z podwójnym suchym sprzęgłem); 170-konny silnik benzynowy 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop & Start, z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4×4; 120-konny diesel 1,6 litra MultiJet II z systemem Stop&Start z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem 4×2; 120-konny lub 140-konny diesel 2,0 litra MultiJet II z funkcją Stop&Start z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i konfiguracją 4×4; 140- i 170-konny diesel 2,0 litra MultiJet II z funkcją Stop&Start z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4×4; 110-konny silnik benzynowy 1,6 litra E.torQ z systemem Stop&Start z pięciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem  4×2. W pełni elektroniczna dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów pozwala na zmianę napędu w czasie jazdy, z możliwością ręcznej zmiany biegów AutoStick.

Zobacz ceny Jepa Renegade- link

Jeep Renegade wyposażony jest w dwie nowe konfiguracje napędu na cztery koła: Jeep Active Drive oraz Jeep Active Drive Low. Ten ostatni system, dzięki zastosowaniu specjalnego mapowania przełożeń skrzyni biegów i połączeniu z funkcją kontroli zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control) oraz funkcji „Low”, zapewnia wyjątkowe w tej klasie aut możliwości terenowe.  Systemy Jeep Active Drive i Active Drive Low są połączone z system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z czterema ustawieniami (pięć dla modelu Trailhawk, z dodatkowym trybem Rock (skała) uzupełniającym tryby Auto, Snow, Sand i Mud (śnieg, piasek i błoto), co zapewnia optymalne ustawienia zawieszenia do jazdy na dowolnej nawierzchni.

Nowy Jeep Renegade ma być ważnym ogniwem ofensywy marki na świecie i w Polsce. W naszym kraju koncern planuje sprzedać w ciągu roku ok. 1 000 sztuk tego modelu. Całkowita zakładana sprzedaż marki w Polsce w 2015 roku ma wynieść około  2 400 aut (dla porównania w 2013 popyt na Jeepy osiągnął poziom 1 106 szt., a w 2014 roku prognozowana sprzedaż to 1 700 szt.). Sieć marki Jeep w Polsce składa się z 32 salonów sprzedaży oraz  48 autoryzowanych stacji obsługi.

Źródła
  • Fiat Auto Poland
IBRM Samar, Autor Darek Balcerzyk