Pierwsze półrocze 2014 roku przyniosło spore ożywienie na rynku opon, podaje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego. Wzrosty miały miejsce na całym rynku europejskim. W Polsce było różnie.
Spadki zanotowano w segmentach ogumienia do aut dostawczych oraz skuterów, co prawdopodobnie spowodowane jest sytuacją na Ukrainie.
Europejski rynek opon letnich i sportowych wykazał wzrost na poziomie 6%, podczas gdy „zimówek” o 24%. Na plusie (9%) są opony 4×4, ciężarowe i autobusowe (+10%), motocyklowe (+8%), rolnicze (+4%) i przemysłowe (+2%).
W Polsce wzrost był większy i wynosił dla opon letnich i sportowych 14%, w segmencie 4×4 12%, w rolniczych 47%, oraz przemysłowych 20%, dzięki inwestycjom w górnictwie, rolnictwie i branży budowlanej.
Z drugiej strony, w Polsce, segment opon ciężarowych oraz autobusowych wykazał tylko 4% zwiększenie sprzedaży, motocyklowych 5%, podczas gdy popyt na opony zimowe pozostał na stałym poziomie dzięki łagodnej zimie.
– Sytuacja na rynku opon wygląda lepiej niż w 2013 roku pomimo pewnego spowolnienia tego lata. Wzrosty sprzedaży w prawie wszystkich segmentach są konsekwencją inwestycji realizowanych w kraju. Mamy również nadzieję, że ta tendencja utrzyma się w kolejnym półroczu, a w mniej dynamicznych segmentach nastąpi odbicie i branża zamknie rok pozytywnym rezultatem, mówi Piotr Sarnecki, dyrektor PZPO.
źródło: PZPO