Ekstremalnie szybkie, agresywnie stylizowane i niewiarygodnie drogie – takie są samochody marki Lamborghini, które już teraz można kupić oficjalnie w Polsce. Pierwszy salon tej włoskiej marki otwarto 3 lipca przy ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 45 w Warszawie.
Automobili Lamborghini S.p.A. wybrało firmę Exclusive Cars Vertriebs GmbH, jako nowego dilera Lamborghini w Warszawie. Partnerem Serwisowym w tym przedsięwzięciu zostało Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o, która to firma od 2012 roku zajmuje się sprzedażą pojazdów luksusowych (m.in. Bentley) w kilkunastu salonach w Polsce. Nad Wisłą dostępna jest pełna gama modeli włoskiej marki oraz ekskluzywna linia odzieżowa Collezione Automobili Lamborghini. Obsługa serwisowa i gwarancyjna Lamborghini, a także sprzedaż akcesoriów i części, odbywa się w jednym punkcie zlokalizowanym przy ul. Połczyńskiej 118a w Warszawie.
Konferencji prasowej towarzyszyła polska premiera modelu Lamborghini Huracán LP 610-4, który jest oficjalnym następcą modelu Gallardo. Nowy model ma długość 446 cm, imponującą szerokość 192,4 cm oraz niezwykle niską wysokość – 116,5 cm. Nowe Lambo dzieli wiele podzespołów z planowaną na przyszły rok nową generacją Audi R8. Huracán waży jedynie 1422 kg, co w dużej mierze jest zasługą obfitego wykorzystania w konstrukcji aluminium i karbonu. Samochód jest napędzany przez 5,2-litrowy silnik V10 o mocy 610 KM (560 Nm). Napęd na cztery koła jest przenoszony poprzez dwusprzęgłową skrzynię o siedmiu przełożeniach LDF („Lamborghini Doppia Frizione”). Dzięki tak mocnej jednostce napędowej nowe Lambo osiąga setkę w 3,2 sekundy a 200 km/h w 9,9 sekundy.
Produkcja modelu Huracán odbywa się w Sant’Agata Bolognese, a jego ceny zaczynają się od 200 tys. euro. Ponaddwukrotnie więcej należy wyłożyć za model Aventador, którego 6,5-litrowy silnik V12 osiąga moc 700 KM. Polski importer liczy, że będzie w stanie sprzedawać nad Wisłą ok. 20 szt. Lamborghini rocznie.
Włoska marka pod zarządem Grupy Volkswagen zdecydowanie kwitnie. W latach 1963 – 2002 Lamborghini produkowało ok. 250 szt. samochodów rocznie. W tym okresie powstało łącznie ok. 10 tys.pojazdów. Wraz z rozpoczęciem wytwarzania Gallardo w 2003 roku produkcja wyraźnie wzrosła osiągając najwyższy jak dotąd poziom w 2013 roku, kiedy to na ulice wyjechało 2121 szt. samochodów z bykiem na masce. W ciągu dekady znacznie wzrosło również zatrudnienie we włoskim zakładzie – z ok. 400 osób w 2000 roku do 1029 osób na koniec zeszłego roku. Na świecie Lamborghini ma obecnie 129 dilerów w 46 krajach.