Wśród najciekawszych wydarzeń mijającego tygodnia było rozstrzygnięcie tegorocznej edycji konkursu na Silnik Roku (International Engine of the Year 2014). Poniżej zestawienie silników, które wygrały w poszczególnych kategoriach plebiscytu.
W konkursie International Engine of the Year fordowski silnik benzynowy 1.0 EcoBoost zwycięża już po raz trzeci z rzędu, zdobywszy w klasyfikacji łącznej 351 punktów. To wystarczyło do wyprzedzenia najpoważniejszych konkurentów, którym okazało się Ferrari z silnikiem 4.5 V8 (281 punktów) oraz Volkswagen i konstrukcja 1.4 TSI Twincharger (254 punkty).W tegorocznej edycji konkursu International Engine of the Year niezależne jury dziennikarzy motoryzacyjnych wyróżniło następujące konstrukcje:
– NAGRODA GŁÓWNA
Ford 1.0 EcoBoost
– NAJLEPSZY NOWY SILNIK ROKU
Mercedes-Benz AMG 2.0 turbo
– NAJLEPSZY „ZIELONY” SILNIK ROKU
Tesla Model S
– NAJLEPSZY SPORTOWY SILNIK ROKU
Ferrari 4.5 V8
– POJEMNOŚĆ DO 1.0 L
Ford 1.0 EcoBoost
– POJEMNOŚĆ 1.0 DO 1.4 L
Volkswagen 1.4 TSI Twincharger
– POJEMNOŚĆ 1.4 DO 1.8 L
BMW/PSA Peugeot Citroen 1.6 turbo
– POJEMNOŚĆ 1.8 DO 2.0 L
Mercedes-Benz AMG 2.0 tubo
– POJEMNOŚĆ 2.0 DO 2.5 L
Audi 2.5 TFSI
– POJEMNOŚĆ 2.5 DO 3.0 L
BMW 3.0 TwinPower turbo
– POJEMNOŚĆ 3.0 DO 4.0 L
McLaren 3.8 V8
– POJEMNOŚĆ POWYŻEJ 4.0 L
Ferrari 4.5 V8
– NAGRODA GŁÓWNA
Ford 1.0 EcoBoost
– NAJLEPSZY NOWY SILNIK ROKU
Mercedes-Benz AMG 2.0 turbo
– NAJLEPSZY „ZIELONY” SILNIK ROKU
Tesla Model S
– NAJLEPSZY SPORTOWY SILNIK ROKU
Ferrari 4.5 V8
– POJEMNOŚĆ DO 1.0 L
Ford 1.0 EcoBoost
– POJEMNOŚĆ 1.0 DO 1.4 L
Volkswagen 1.4 TSI Twincharger
– POJEMNOŚĆ 1.4 DO 1.8 L
BMW/PSA Peugeot Citroen 1.6 turbo
– POJEMNOŚĆ 1.8 DO 2.0 L
Mercedes-Benz AMG 2.0 tubo
– POJEMNOŚĆ 2.0 DO 2.5 L
Audi 2.5 TFSI
– POJEMNOŚĆ 2.5 DO 3.0 L
BMW 3.0 TwinPower turbo
– POJEMNOŚĆ 3.0 DO 4.0 L
McLaren 3.8 V8
– POJEMNOŚĆ POWYŻEJ 4.0 L
Ferrari 4.5 V8
IBRM Samar