Ford opublikował właśnie dane dotyczące preferencji nabywców ze Starego Kontynentu decydujących się na zakup Focusa. Chociaż europejskie rynki są bardzo zróżnicowane, gusta klientów wydają się zgodne.
Raport powstał na podstawie analizy przeszło pół miliona zamówień na nowego Focusa złożonych przez klientów z 22 dwóch europejskich krajów. O jakich samochodach klasy C marzą współcześni Europejczycy?
Jeszcze do niedawna najlepiej sprzedające się Focusy lakierowane były na kolor czarny. Gusta się jednak zmieniają i dziś dominującym kolorem (aż 23 proc. ogółu zamawianych aut) jest biały. Na czarne auto zdecydowało się 20 proc. nabywców, trzecim najpopularniejszym kolorem (17 proc. zamówień) był szary.
Co ciekawe wyjątek stanowią klienci z Irlandii, Rumunii i… Polski. W każdym z tych trzech krajów największą popularnością cieszyły się Focusy w praktycznym kolorze srebrnym. To czwarty pod względem popularności kolor nowego Focusa w Europie (14 proc. ogółu zamówień).
Europejczycy pozostają za to wierni swojej sympatii dla nadwozia typu hatchback. Aż 50 proc. sprzedawanych na Starym Kontynencie Focusów zamówionych została w takiej właśnie specyfikacji. Drugim najpopularniejszym rodzajem karoserii (około 35 proc. zamówień) jest kombi. Na sedany zdecydowało się zaledwie 15 proc. klientów.
Wygląda też na to, że w Europie słabnie moda na pojazdy z silnikami wysokoprężnymi. Aż 58 proc. nabywców zdecydowało się na samochody z silnikami zasilanymi benzyną – na diesle – 41 proc. Auta zasilane paliwami alternatywnymi mają zaledwie 1 proc. udziału w rynku. Największymi zwolennikami jednostek wysokoprężnych okazali się Turcy. Na pojazd z silnikiem Diesla zdecydowało się tam aż 64 proc. klientów składających zamówienie na nowego Focusa. Po przeciwnej stronie skali stoją Rosjanie. Aż 97 proc. tamtejszych nabywców wybrało auto z silnikiem zasilanym benzyną.
Co zaskakujące, Rosjanie stanowią za to najliczniejszą grupę nabywców, która decyduje się na samochody wyposażone w automatyczne skrzynie biegów. Tak wyposażonego Focusa zamówiło aż 48 proc. tamtejszych nabywców. Najmniejszą popularnością automaty cieszą się natomiast w Holandii. Na taką konfigurację auta zdecydowało się jedynie 4 proc. zamawiających Focusa Holendrów.
Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ceny-sprzedaz/news-europejczycy-juz-nie-chca-diesli-teraz-rzadzi-benzyna,nId,1420682?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome