Ostateczny tekst regulacji, dotyczących maksymalnego poziomu hałasu emitowanego przez samochody osobowe i dostawcze został przyjęty niedawno przez Parlament Europejski. Zakładają one, że poziomy hałasu będą obniżane etapami w ciągu najbliższych 12 lat.
Parlament Europejski zakłada, że ograniczone poziomy hałasu będa osiągane kolejno do 1 lipca 2016 r. potem do 2020 r. i do 2024 r. Pierwszy etap dotyczy nowych limitów do nowych typów pojazdów. Drugi i trzeci etap przyniesie obniżenie limitu decybeli dla wszystkich nowych pojazdów w ciągu 2 lat od wejścia w życie kolejnych faz obowiązywania przepisów.
Limit dla standardowych samochodów zostanie zredukowana do 68 dB w ciągu 12 lat, z obecnego poziomu 74 dB. Bardziej wydajne pojazdy będą miały podniesioną tolerancję o 1-9 dodatkowych decybeli. Przepisy obniżają limit hałasu dla najcięższych samochodów (powyżej 12 ton) do 79 dB z 81 dB.
Sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA, Erik Jonnaert powiedział: – Nowe limity hałasu są bardzo ambitne, ale przemysł jest zobowiązany do osiągnięcia ich w celu zapewnienia bezpieczeństwa i zdrowia europejskich konsumentów. Dziś, nowoczesny pojazd jest o 90% cichszy niż ten z 1970 roku. . Aby osiągnąć obniżone poziomy hałasu, różne gałęzie branży muszą współpracować ze sobą, a także m.in. z dostawcami infrastruktury czy producentami opon.
źródło: ACEA
AUTOR: WNP.PL (AG)