Motoryzacja uważana jest za jedną z najważniejszych gałęzi niemieckiej gospodarki. Takie firmy jak Porsche, Audi czy BMW cieszą się dużym uznaniem, przywiązując wagę nie tylko do produktów, ale również do samego wizerunku marki.
Jak wynika z najnowszej edycji badania Imageprofile 2014, które opublikował niemiecki Manager Magazin, menadżerowie i specjaliści wyższego stopnia pracujący nad Renem za najbardziej prestiżową markę uważają Porsche. Niemiecki producent aut sportowych wrócił tym samym na pierwsze miejsce rankingu, awansując z pozycji czwartej zajmowanej jeszcze rok wcześniej.
Za Porsche kolejne miejsca w raporcie Imageprofile 2014 zajmują producenci motoryzacji: BMW (miejsce drugie) oraz Audi (miejsce trzecie). Volkswagen jest z kolei na pozycji piątej, a Daimler – dziesiątej.
Jedyną marką, która została sklasyfikowana w pierwszej piątce zestawienia Imageprofile 2014 obok firm samochodowych, okazało się Miele (producent sprzętu AGD).
W sumie cytowane opracowanie obejmuje 181 firm z różnych sektorów. W badaniu kadra menadżerska i wysokiej rangi specjaliści w Niemczech proszeni są o ocenę wizerunku poszczególnych firm oraz takich czynników wpływających na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa jak ukierunkowanie na klienta, innowacyjność oraz jakość zarządzania.
Autor: Rafał Żaglewski
IBRM Samar