Europejski rynek motoryzacyjny: czas na odbicie

Sponiewierany rynek motoryzacyjny w Europie może w 2014 roku nareszcie zaliczyć odbicie po 6 latach spadków. Zwiększenie sprzedaży powinno w końcu ograniczyć straty producentów w regionie, które osłabiają ich od lat.
Producenci samochodów i obserwatorzy branży oczekują zwiększenia sprzedaży aut nawet o 3%. Odbicie odczują zwłaszcza tacy wytwórcy samochodów jak Fiat i PSA / Peugeot-Citroen, którzy najmocniej ucierpieli w wyniku głębokiego kryzysu w Europie Południowej.

Wyniki spływające z poszczególnych krajów Europy wskazują, że pod koniec 2013 r., kupujący nareszcie odzyskali pewność finansową, dokonując długo opóźnianych zakupów nowych samochodów, wykorzystując przy tym dealerskie zniżki do 24%.

W listopadzie, po jedenastu miesiącach roku 2013, europejska mapa sprzedaży i rejestracji obejmowała prawie 11 mln rejestracji i było to o 2,7% mniej niż rok wcześniej. Analitycy szacowali jednak, że wynik całoroczny, w sumie powinien okazać się lepszy niż w 2012 r.

źródło: Automotive News
AUTOR: WNP.PL (AG)