Elektryczny Nissan LEAF, po raz pierwszy znalazł się na 1. miejscu w rankingu najchętniej kupowanych samochodów osobowych w Norwegii. W październiku bezemisyjny pojazd wyprzedził pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy wszystkich rywali z silnikami spalinowymi oraz napędem hybrydowym i elektrycznym, uzyskując prawie 6% udział w norweskim rynku samochodów osobowych.
Druga generacja modelu LEAF, wprowadzona do sprzedaży w bieżącym roku, pozostaje pionierem bezemisyjnej mobilności w Norwegii, która z kolei jest niekwestionowanym światowym liderem w użytkowaniu aut elektrycznych. W ujęciu od początku 2013 r. model ten zajmuje 4. miejsce na liście najchętniej kupowanych samochodów, z udziałem w rynku przekraczającym 3%. W zestawieniu październikowym, LEAF wyprzedził takich rywali jak: Toyota Auris, VW Golf i Skoda Octavia, a od początku roku plasuje się za VW Golfem, Toyota Auris i Mazdą CX-5, a przed Toyotą Yaris
Jean-Pierre Diernaz, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych w Nissan Europe, komentując sukces na norweskim rynku mówi: – Pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży to niezwykłe osiągnięcie, nawet jak na najchętniej kupowany samochód elektryczny na świecie, jednak szczególnym powodem do dumy jest dla nas czwarta pozycja wśród najlepiej sprzedających się samochodów od początku 2013 roku.
Norwegia już od jakiegoś czasu jest centrum europejskiego rynku pojazdów elektrycznych. To poniekąd zasługa pakietu zachęt, takich jak zerowe stawki VAT i podatku drogowego, którymi objęto te samochody w ramach działań na rzecz poprawy jakości powietrza, z korzyścią dla wszystkich obywateli.
Jacek Górski, szef Nissan Nordic Europe, uważa, że sukces modelu LEAF to efekt właściwego rozpoznania potrzeb norweskiego klienta: – (…) wiemy, że nowa wersja jeszcze lepiej wpisuje się w norweski styl życia. Zwiększona pojemność bagażnika, pięciomiejscowy przedział pasażerski i standardowy układ szybkiego ładowania sprawiają, że jest to doskonały samochód rodzinny. Ponadto nasi inżynierowie opracowali specjalny „pakiet skandynawski” z układem podgrzewania akumulatorów montowanym w egzemplarzach przeznaczonych do sprzedaży w tym regionie”.
źródło: Nissan
AUTOR: WNP.PL (AG)