16 lipca w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej została zorganizowana konferencja poświęcona pionierskiej inicjatywie na rynku polskich samochodów klasycznych. Polska spółka Stilnovisti wraz z firmą Endurance Capital LLP będą doradzały w zakupie zabytkowych pojazdów, które będą w ten sposób traktowane jako inwestycja.
Inwestycje najczęściej kojarzone są z dziełami sztuki lub nieruchomościami. Okazuje się jednak, że w naszym kraju bardzo prężnie działa również rynek aktywów alternatywnych. Jednym z przedstawicieli takiej działalności jest m.in. spółka Stilnovisti, która do tej pory zajmowała się inwestycjami związanymi z winem oraz whisky.
– Poszerzenie naszej działalności o samochody klasyczne to naturalny krok w rozwoju naszej spółki. Wraz z Endurance Capital LLP będziemy zajmowali się wszystkimi formalnościami oraz wyszukaniem na globalnym rynku aut zgodnych z zamówieniem konkretnego klienta – mówi Krzysztof Maruszewski, prezes Stilnovisti.
Jakie auta będą traktowane jako inwestycja? Wyłącznie pojazdy wyprodukowane w limitowanych seriach, których liczba oscyluje pomiędzy 500 a 1000 egzemplarzy. Będą to wyłącznie sprawne samochody, nie wymagające większych nakładów finansowych, całkowicie zdolne do jazdy.
– Dzięki globalnej sieci kontaktów, jesteśmy w stanie bardzo szybko znaleźć poszukiwane auto na rynku, jak również zweryfikować jego autentyczność. Jeśli tylko mamy najmniejsze wątpliwości co do jego oryginalnego stanu, nie ryzykujemy. Oferujemy klientom wyłącznie sprawdzone pojazdy – dodał Dietrich Hatlapa, reprezentujący firmę Endurance Capital LLP.
Oferta skierowana jest zarówno dla klientów indywidualnych, jak również grupowych. W pierwszym przypadku, minimalna kwota inwestycji wynosi 400 tys. zł. Jak jednak powiedział Maruszewski, koszt zakupu wyjątkowego pojazdu jest przynajmniej dwa razy wyższy. Jeśli zdecydujemy się na zakup grupowy, wówczas zakładana jest spółka komandytowa, a minimalny wkład jednego z jej członków wynosi 50 tys. zł.
Roczny obrót całego europejskiego rynku pojazdów klasycznych szacowany jest na 17,5 mld euro.
Motofakty.pl, Autor: (pp)