Mercedes zacieśnia współpracę z Renault. W gamie modelowej opartego konstrukcyjnie na Renault Kangoo Citana pojawiły się właśnie nowe wersje napędowe.
Najmniej niemiecki z Mercedesów otrzymał dwa nowe silniki – po jednym benzynowym i wysokoprężnym. Oba pochodzą ze stajni Renault.
W ofercie pojawił się np. 1,5-litrowy turbodiesel (dCi) o mocy 110 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm. Auto z tym silnikiem otrzymało oznaczenie Citan 111 CD, przyspiesza do 100 km/h w 12,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 170 km/h.
Samochód w tej wersji może zostać wyposażony w opcjonalny pakiet BlueEfficiency (w skład którego wchodzi m.in system start&stop), dzięki któremu auto – przynajmniej wg oficjalnych danych – zużywać ma średnio 4,4 l oleju napędowego na 100 km.
Nowa benzynowa odmiana – Citan 112 – otrzymała silnik benzynowy o pojemności 1,2 l (TCe) i mocy 114 KM. Auto w tej wersji przyspiesza do 100 km/h w 11,7 s i osiąga maksymalną prędkość 173 km/h. Średnie zużycie paliwa – wg danych producenta – oscyluje w okolicach 6,1 l/100 km.
By obniżyć zużycie paliwa, obie nowe jednostki napędowe sprzęgane są standardowo z ręcznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach.
…i nową wersję nadwoziową
W ofercie Citana pojawiła się też właśnie nowa, osobowa wersja zbudowana w oparciu o przedłużony model. Wyposażona w siedem miejsc odmiana o długości 4,7 ma w pełni przeszklone nadwozie i wyposażona jest w przesuwane boczne drzwi.
Ceny Citana z nową, wysokoprężną jednostką napędową startują w Niemczech z poziomu 17 130 euro. Benzynowa odmiana Citan 112 wyceniona została na 15 810 euro. W obu przypadkach do ceny doliczyć należy podatek VAT.
INTERIA.PL