Publikowane cyklicznie wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP ze zrozumiałych względów wzbudzają duże zainteresowanie. Na ogół uzyskiwane przez poszczególne modele wyniki są 4- lub 5-gwiazdkowe, a stosunkowo rzadko trafiają się poważne wpadki.
Nie wszyscy zapewne pamiętają, jaki pierwszy samochód w historii testów zderzeniowych organizacji Euro NCAP zdobył maksymalną ocenę pięciogwiazdkową. Tym samochodem było Renault Laguna, której wyniki ogłoszono pod koniec czerwca 2001.
Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP publikuje się od roku 1997.
Na drugi model z prestiżową oceną 5-gwiadkową nie trzeba było już tak długo czekać. W ślad za Renault Megane w czerwcu 2002 podążył Mercedes Klasy C. Po ogłoszeniu korzystnych dla niemieckiego producenta wyników Francuzi postanowiła zlecić specjalną kampanię w prasie (również w Polsce) z gratulacjami za wynik Klasy C.
Do dziś ocenę 5-gwiazdową według badań Euro NCAP zdobyło łącznie 12 modeli marki Renault.
Autor: Rafał Żaglewski
IBRM Samar