Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi ponad 40 tysięcy Mazd.
Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (13 625 zarejestrowanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (12 247 szt.) i Mazda CX-5 (6 565 szt.).
Mamy trzy silne filary sprzedażowe – Mazda6, 3 i CX-5, a dostępność CX-3 szybko się poprawia. Cieszy nas tak równomiernie rozłożona struktura sprzedaży, a jeszcze bardziej wzrost liczby Klientów ponawiających zakup aut naszej marki – to pokazuje poziom satysfakcji z użytkowania Mazd – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.
Mazda Polska w ciągu tych 8 lat szybko awansowała w strukturze sprzedaży dla marki w Europie – obecnie zajmuje 5. pozycję, po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoszech. Co więcej, sprzedaż Mazdy6 i Mazdy3 jest również wysoka na tle innych rynków: Mazda6 – 3. miejsce w Europie, Mazda3 – 4. miejsce w Europie. Mazda pnie się również w rankingu marek w Polsce – w 2008 roku była na 23. miejscu, dziś to już pozycja 11.
Klienci Mazdy doceniają bogate wyposażenie samochodów – prawie połowa z nich wybiera najwyższą wersję wyposażenia – SkyPASSION, a kolejną SkyENERGY aż 39 proc.
Źródło: www.onet.pl