Najnowsza generacja silników Mercedes-Benz i paliwa alternatywne

Od początku lipca najnowsze generacje jednostek Mercedes-Benz OM 470 i OM 471 do pojazdów ciężarowych mogą spalać paliwa alternatywne przewidziane w normie prEN 15940.

Od początku lipca oddział Mercedes-Benz Trucks ze skutkiem natychmiastowym dopuszcza stosowanie paliw alternatywnych w ciężarówkach napędzanych najnowszymi generacjami jednostek OM 470 (pojemność 10,7 l) oraz OM 471 (pojemność 12,8 l). Dotyczy to podgrup paliw otrzymywanych z różnych zasobów: uwodornionych olejów roślinnych (HVO), biomasy przetworzonej na paliwa płynne (BTL) oraz paliw wytwarzanych z gazu ziemnego (GTL) i węgla (CTL).

Silniki są przystosowane do spalania nowych typów paliwa w standardzie, a możliwość ich stosowania potwierdziły wyniki licznych testów.

Ponieważ norma prEN 15940 przewiduje, że charakterystyka paliw alternatywnych HVO, BTL, GTL i CTL w pełni odpowiada charakterystyce konwencjonalnie wytwarzanego oleju napędowego, nie ma potrzeby modyfikacji jednostek napędowych ani ich osprzętu. Proces wtrysku, przewody paliwowe i uszczelnienia pozostawiono bez zmian. To samo odnosi się do interwałów wymiany oleju oraz czyszczenia filtra cząstek stałych, nie ma też żadnych ograniczeń w zakresie gwarancji czy polityki dobrej woli. Również parametry silnika dotyczące mocy i momentu obrotowego pozostają bez zmian, o ile tylko stosowane są paliwa zgodne z normą prEN 15940.

Ciężarówki Mercedes-Benz napędzane zgodnymi z normą Euro VI silnikami OM 470 i OM 471 pierwszej generacji oraz jednostkami średniej klasy OM 936 i OM 934 mogą pracować na paliwach przewidzianych przez normę prEN 15940 (w tym HVO) od lutego 2016 roku.

Źródło: www.mediasite.daimler.com