To nie pierwsza dostawa samochodów Mitsubishi dla PKP. Przeciwnie, PKP używa samochodów tej marki od 2011 roku. Po zrealizowaniu obecnego zamówienia we flocie PKP znajdzie się w sumie 229 egzemplarzy Mitsubishi L200, ASX i Outlander.
Dysponujące napędem wszystkich Mitsubishi L200 to samochód chętnie wybierany przez służby energetyczne, leśne, firmy telekomunikacyjne i budowlane, a także straż graniczną i policję. Co ciekawe, w ciągu 9 lat PKP PLK i SOK nie zgłosiły ani jednej reklamacji na samochody Mitsubishi i ich zabudowy.
Obecnie PKP otrzyma 130 egzemplarzy L200 w wersjach Invite oraz Intense, z napędem 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego w standardzie. Samochód ma możliwość korzystania z napędu 4×4 Super Select przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni, także na asfalcie. Do napędu służy turbodiesel o pojemności 2.2 l,, który współpracuje z 6-stopniową skrzynią automatyczną lub 6-biegową ręczną przekładnią. Wyposażenie standardowe obejmuje osiem systemów bezpieczeństwa.
Przeznaczone dla PKP Mitsubishi L200 Invite przygotowano do pracy wyposażając je dodatkowo między innymi w zabudowy i stalowe regały w ich wnętrzu, lampy LED do oświetlenia dodatkowego miejsca pracy czy pomarańczowe koguty magnetyczne. Mitsubishi L200 dla SOK w wersji Intense przeznaczono do czynności operacyjnych z możliwością przewozu psów I dodatkowo wyposażono je w radiostacje i anteny.
Wydania 130 sztuk Mitsubishi L200 dla Polskich Kolei Państwowych rozpoczęły się w maju, a zakończą w czerwcu.