Wzrasta amerykańskie zaangażowanie Magneti Marelli

Od kilku tygodni w Pulaski (Tennessee, USA), oficjalnie działa nowa fabryka Magneti Marelli Automotive Lighting, produkująca oświetlenie samochodowe. To pierwszy amerykański zakład firmy, produkujący oświetlenie, który wzmacnia pozycję marki w obszarze NAFTA, na którego terenie znajdują się fabryki w Ciudad Juárez i Tepotzotlán w Meksyku oraz R&D Center w Auburn Hills, Michigan, zatrudniające 180 inżynierów.
Nowa jednostka produkcyjna została wybudowana za blisko 54 mln USD. Obecnie fabryka zatrudnia 90 osób, jednak Magneti Marelli spodziewa się, że ta liczba osiągnie blisko 850 pracowników w ciągu najbliższych 4 lat.

– Otwarcie nowej fabryki w Pulaski świadczy o szybkim reagowaniu przez Magneti Marelli na wzrost i potrzeby rynku (…), powiedział dyrektor generalny Magneti Marelli Eugenio Razelli. – Nasza zwiększająca się obecność w obszarze NAFTA jeszcze lepiej przygotowuje nas na to, aby w odpowiedni i właściwy sposób reagować na te wyzwania, które stają przed nami na kluczowym obszarze dla wzrostu, zarówno naszego działu oświetlenia jak i całej firmy Magneti Marelli.

Rząd stanu Tennessee wspierał firmę Magneti Marelli przyznając jej pakiet zachęt inwestycyjnych. Aspekt ten wraz z dogodną lokalizacją, dającą możliwość łatwego kontaktu z kluczowymi klientami oraz możliwość skorzystania z aktywnej już obecności rynkowej w dziedzinie amortyzatorów, odegrały ważną rolę w wyborze Pulaski na lokalizację dla jej nowej fabryki oświetlenia samochodowego.

Zakład posiada zdolność produkcyjną w postaci 2,5 mln jednostek oświetleniowych rocznie, która będzie się stopniowo zwiększać, aby osiągnąć roczną zdolność w wysokości 5 mln w 2016 r. Fabryka zdobyła już zamówienia od Chrysler Group, Mercedesa i GM. Pierwsze reflektory będą produkowane dla najnowszego Jeepa Cherokee Grupy Chrysler, który posiada wmontowane reflektory halogenowe, bi-Xenon oraz LED do jazdy dziennej.

Po niedawnym otwarciu nowej fabryki w Foshan w południowych Chinach, otwarcie zakładu w Pulaski w USA w kontekście faktycznej obecności na światowym rynku, wzmacnia pozycję Magneti Marelli Automotive Lighting na obecnie najbardziej intratnych i najważniejszych rynkach dla światowego przemysłu samochodowego. Wg danych firmy badawczej IHS, rynek obszaru NAFTA przekroczy w 2013 r. poziom 16 mln wyprodukowanych aut, po tym jak osiągnął już 15,5 mln egz. w 2012 r.

Fabryka Pulaski będzie stosować technologię w zgodzie ze standardami Magneti Marelli Automotive Lighting, wdrażając najlepsze rozwiązania świateł halogenowych, typu Xenon i LED, do adaptacyjnych i inteligentnych systemów oświetleniowych.

Automotive Lighting jest jednym z głównych obszarów działalności gospodarczej Magneti Marelli, mając blisko 35% wkład w całkowite obroty Magneti Marelli na sumę 5,8 mld euro, produkując rocznie blisko 22 mln reflektorów i 22 mln świateł tylnych, jak również plasując się w czołowej trójce wiodących graczy w światowym sektorze systemów oświetleniowych.

Automotive Lighting obecne jest na światowym rynku z 23 ośrodkami w 15 krajach, m.in. w Brazylii, Czechach, Chinach, Francji, Niemczech, Indiach, Włoszech, Japonii, Malezji, Meksyku, Polsce, Rosji, Hiszpanii, Turcji i w USA. Centra rozwojowo-badawcze firmy zlokalizowane są w Europie (Niemc, Włochy) oraz w USA.

Wśród kluczowych innowacji Automotive Lighting w zakresie technicznego rozwoju, można wyróżnić wprowadzenie na rynek pierwszych reflektorów typu Xenon w 1991 r., Xenon Dynamic Curve Light (dynamiczne oświetlenie zakrętu) w 2003 r. oraz pierwszy reflektor z aktywnym modułem podczerwieni wprowadzony na rynek w 2005 r. Zapoczątkowując prawdziwą rewolucję w dziedzinie technologii oświetlenia, w roku 2008 Automotive Lighting uruchomiło masową produkcję reflektorów full-LED (dla modelu Audi R8), wyposażonych we wszystkie funkcje oświetleniowe w technologii LED. Następnie, firma wprowadziła na rynek pierwsze na świecie reflektory wyposażone w aktywny system widzenia nocnego w podczerwieni, a także od 2010 r., pierwszy reflektor full-LED z funkcją adaptacyjną (dla modelu Mercedes Benz CLS).

źródło: Magneti Marelli
AUTOR: WNP.PL (AG)