Uwaga! Wiemy już (prawie) wszystko o nowym golfie!

Volkswagen opublikował właśnie pierwsze oficjalne informacje na temat kluczowego dla marki pojazdu – VII generacji golfa, która zadebiutować ma z początkiem września.

Do tej pory wiadomo było jedynie, że auto – podobnie jak audi A3 – powstawać będzie w oparciu o nową, modułową platformę podłogową MQB, która posłużyć ma producentowi do zbudowania około różnych 40 modeli.

Teraz Niemcy uchylili rąbka tajemnicy dotyczącej pozostałych aspektów budowy auta. Dzięki wykorzystaniu nowej płyty podłogowej koszty produkcji mają zostać obniżone o 20 proc. Czas produkcji skróci się aż o 30 proc.

W stosunku do obecnej generacji masa golfa VII zmniejszy się aż o 100 kg. Wynik ten udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali i zmniejszeniu liczby części, do budowy których wykorzystywano do tej pory metal. Dzięki temu Niemcom udało się aż o 23 proc. zmniejszyć średnie zużycie paliwa (oczywiście w cyklu pomiarowym, który nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością). Średnia emisja spalin nowego golfa będzie o niemal 14 proc. niższa niż liczona łącznie średnia wszystkich modeli Volkswagena.

Nowy golf będzie o 5,6 cm dłuższy, 1,3 cm szerszy i o 2,8 cm niższy niż poprzednik. Nadwozie mierzy 425,5 cm długości, 179,9 cm szerokości i 145,2 cm wysokości. O 5,9 cm (do 263,7 cm) zwiększył się też rozstaw osi. O 8 mm na przedniej osi i 6 mm z tyłu powiększono również rozstaw kół. Dzięki temu znacząco zwiększyła się kubatura kabiny pasażerskiej, zauważalnie urósł też bagażnik. Przedział bagażowy golfa VII pomieści pakunki o objętości 380 litrów – to o 30 litrów więcej niż w aucie obecnej generacji.

Auto otrzyma zupełnie nową konsolę środkową. W standardowym wyposażeniu znajdzie się m.in. elektryczny hamulec postojowy, którego zastosowanie pozwala na wygospodarowanie większej ilości miejsca dla pasażerów. Samochód ma być też wyposażony w progresywny układ kierowniczy, który ustawić będzie można na jeden z pięciu różnych profil jazdy: ekonomiczny, sportowy, normalny, indywidualny lub komfortowy.

Oficjalna premiera golfa VII generacji planowana jest na 4 września. Wszystko wskazuje na to, że koniec przyszłego miesiąca, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu, zadebiutuje też mocniejsza odmiana sygnowana literkami GTI.

INTERIA.PL