Coraz chętniej korzystamy z usług assistance

Usługi assistance są przez Polaków oceniane najlepiej spośród wszystkich usług okołoubezpieczeniowych. Ponad 90 proc. z 1,1 mln Polaków, którzy w ubiegłym roku skorzystali z usług typu assistance wysoko oceniło ich jakość. 80 proc. Polaków zadeklarowało potrzebę korzystania z usług pomocowych. Klienci najchętniej sięgają po usługi dla auta.

– Według naszego badania, robionego wspólnie z firmą Nielsen, w 2013 roku ponad 1,1 mln osób skorzystało z usług assistance – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance. – Biorąc pod uwagę ich rodziny, to tak naprawdę około 4 mln ludzi w gospodarstwach domowych korzysta z usług firm assistance, wie o takiej możliwości i zna ich jakość – dodał.

Z badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” wynika również, że Polacy cenią sobie pomoc takich firm i wysoko ją oceniają. Potrzebę skorzystania z ich usług w ubiegłym roku wyraziło 80 proc. badanych (wobec 60 proc. w 2011 roku). – Usługi te są oceniane najwyżej jakościowo ze wszystkich możliwych usług ubezpieczeniowych i okołoubezpieczeniowych. Ok. 95 proc. ludzi, którzy skorzystali z usług assistance, wyraża duże zadowolenie z tego faktu – przekonuje Tomasz Frączek.

Wciąż najwięcej klientów korzysta z usług komunikacyjnych, czyli adresowanych do zmotoryzowanych. – Interweniujemy np. wtedy, gdy samochód nie może odpalić rano z powodu mrozu. I to zdecydowanie są najbardziej popularne usługi, które weszły do pewnego standardu. Większość kierowców nie wyobraża sobie, by mieć polisę OC czy AC bez pakietu assistance – tłumaczy prezes Mondial Assistance.

Postrzeganie wartości poszczególnych usług assistance istotnie różni się ze względu na płeć. Z pomocy dla auta częściej korzystają mężczyźni, a z assistance domowego i zdrowotnego kobiety, chociaż i wśród mężczyzn rośnie popularność tego typu usług. – Typowym konsumentem naszych usług jest mężczyzna w wieku lat 30–39, mieszkaniec dużego miasta powyżej 200 000 osób, nieźle wykształcony i przyzwoicie zarabiający wyjaśnia prezes Mondial Assistance.

W porównaniu do poprzedniego badania znacznie więcej osób skorzystało z pakietu assistance w ramach posiadanych produktów ubezpieczeniowych (odsetek wzrósł z 75 proc. do 97 proc.). Klienci ubezpieczycieli przyznali, że są lepiej informowani o dodatkowym pakiecie usług pomocowych, z których mogą skorzystać. Na brak takiej informacji narzekali za to klienci banków, mimo że dwie trzecie ankietowanych uznało, że produkt bankowy zyskuje na atrakcyjności, jeśli dołączony jest do niego assistance.

Źródło: Newseria.pl

ll/moto.wp.pl