W pierwszym kwartale 2017, Audi AG sprzedało około 422 600 samochodów. To o 7,3 procent mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Obraz sprzedaży marki z czterema pierścieniami w logo jest różny na różnych rynkach.
Europa Zachodnia (wzrost o 2,4 procent) i Ameryka Północna (wzrost o 8,6 procenta) odnotowały najlepszy sprzedażowo początek roku w historii marki. Bez względu na trwającą właśnie zmianę modelową najlepiej sprzedających się samochodów: Audi Q5 i całej rodziny A5, wskaźniki w obu regionach wzrosły. W Polsce sytuacja przedstawiała się natomiast jeszcze lepiej. O niemal 36 % więcej zarejestrowano nowych modeli Audi. Natomiast w Chinach, gdzie tymczasowe, nadzwyczajne wydarzenia odcisnęły swe piętno na sprzedaży Audi, wskaźniki spadły aż o 22,1 procent. W Państwie Środka, koncern z Ingolstadt cały czas buduje strukturalne fundamenty, które będą w najbliższych dekadach odpowiadać rynkowemu potencjałowi tego regionu. 173 450 samochodów dostarczonych do rąk klientów w marcu, to o 6,8 procent mniej niż w marcu 2016.
„Trudny, jak przewidywaliśmy, pierwszy kwartał tego roku, na szczęście już za nami” – powiedział Dietmar Voggenreiter, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „W świetle dochodzących do nas sygnałów o bardzo pozytywnym przyjęciu naszej inicjatywy modelowej, z ufnością spoglądamy na pozostałą część roku. Nowe, kluczowe z punktu widzenia sprzedaży modele, sukcesywnie pojawiać się będą na wszystkich rynkach. W Chinach, w ostatnich kilku tygodniach poczyniliśmy znaczne postępy w rozmowach z naszymi partnerami i wspólnie dążymy do osiągnięcia w przyszłości jeszcze lepszych warunków współpracy.”
W pierwszym kwartale br. Audi odnotowało znaczny w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrost na największych rynkach europejskich: w Niemczech (+2,1 procent, 82 968 aut), w Hiszpanii (+5,2 procent, 14 737 samochodów), a przede wszystkim we Włoszech (+16,3 procent, 17 190 pojazdów) oraz w Polsce (+28,8 %, 3 288 samochodów). Największą dynamikę wzrostu sprzedaży zanotowało Audi Q2, zajmując w marcu pierwsze miejsce wśród najlepiej sprzedających się SUV’ów Audi w Europie. Ten kompaktowy, miejski SUV zdobył sobie szczególną popularność w krajach Europy Południowej. Popyt na nowe Audi A4 jest cały czas duży, a jego sprzedaż na europejskich rynkach wzrosła w pierwszych trzech miesiącach tego roku o 14,2 procent, do 41 500 egzemplarzy. Rozpatrując sprzedaż całej gamy modelowej Audi, sprzedaż w Europie wzrosła o 2 procent i wyniosła w pierwszym kwartale 226 750 samochodów. Tylko w marcu sprzedano tu 98 500 aut marki Audi. O 1,3 procent więcej niż w roku ubiegłym.
Na rynku amerykańskim, od stycznia do marca cztery pierścienie sprzedały o 8,8 procenta (45 647 aut) więcej. Tylko w ostatnim miesiącu, sprzedaż osiągnęła poziom 18 705 samochodów (wzrost o 1,7 procent), a to wszystko jeszcze przed premierą nowego Audi Q5 w Stanach Zjednoczonych. Nowa generacja tego najlepiej sprzedającego się w USA modelu Audi, na tamtejszym rynku pojawi się w kwietniu. W pierwszym kwartale 2017, sprzedaż SUV’ów Audi w Stanach Zjednoczonych wzrosła nawet powyżej średniej: podliczając razem wyniki Q3, Q5 i Q7, wyniosła 22 962 pojazdy i była wyższa aż o 19,4 procenta od sprzedaży zanotowanej w analogicznym okresie 2016 r. Dwucyfrowy wzrost odnotowało również Audi A4. Rok do roku wyniósł on 25,5 procenta; 8568 pojazdów oddanych do rąk klientów od początku tego roku. Nowe Audi A4 jest też sprzedażową lokomotywą czterech pierścieni w Kanadzie. Na tym drugim co do wielkości rynku Ameryki Północnej, sprzedaż Audi wzrosła w marcu o 17,6 procent, do 6887 egzemplarzy.
Tymczasowe, nadzwyczajne wydarzenia w Chinach wpłynęły znacząco na sprzedaż w tamtym regionie w pierwszym kwartale. Na tym największym dla Audi rynku zbytu, cały czas trwa budowa strategii przyszłego wzrostu. Cztery pierścienie przewidują znaczący rozwój mobilności elektrycznej w Państwie Środka. Audi i jego chiński partner FAW, podjęły w pierwszym kwartale decyzję o wzmocnieniu współpracy, a następnie o jej operacyjnym wdrożeniu. Dodatkowo, koncern z Ingolstadt planuje wspólne przedsięwzięcie z chińskim przedsiębiorstwem SAIC, by w ten sposób wykorzystać potencjał rynkowy regionu. W odniesieniu do ramowych podstaw, Audi i FAW prowadzą obecnie bardzo konstruktywne rozmowy ze swoimi partnerami handlowymi w celu dalszego rozwijania działalności w Chinach w sposób rentowny i zrównoważony dla wszystkich partnerów. W czasie gdy trwają negocjacje, dealerzy w Chinach zarządzają zamówieniami w sposób bardzo ostrożny. W efekcie tego, sprzedaż w pierwszym kwartale spadła tam o 22,1 procent, do 108 707 samochodów, a tylko w marcu spadła o 18,9 procent, do 41 371 aut.
Źródło: www.mototarget.pl