Toyota zajęła w lutym pierwsze miejsce wśród wszystkich marek obecnych w Polsce. Liczba rejestracji japońskiej marki wzrosła w stosunku do lutego 2016 roku o 21,5 procent. W największym stopniu do tego sukcesu przyczyniły się modele z segmentu crossoverów i SUV-ów – nowa Toyota C-HR oraz RAV4.
Toyota zarejestrowała w lutym 2017 roku 4 677 samochodów, zajmując pierwsze miejsce wśród wszystkich marek dostępnych w Polsce. Liczba rejestracji Toyoty w drugim miesiącu roku zwiększyła się o 826 samochodów w stosunku do tego samego okresu 2016 roku, co stanowi wzrost o 21,5 procent. Przewaga japońskiej marki nad konkurentem zajmującym 2. miejsce wyniosła 178 samochodów.
Do sukcesu Toyoty przyczyniły się w ogromnej mierze nowe modele z zyskującego na popularności segmentu SUV-ów i crossoverów. Od rozpoczęcia przedsprzedaży we wrześniu 2016 roku polscy klienci złożyli ponad 3 000 zamówień na nowego crossovera. Premiera nowego modelu w salonach przyczyniła się do rekordowego wyniku Toyoty na początku roku. W lutym 2017 roku polscy klienci zarejestrowali 723 egzemplarze Toyoty C-HR. Od stycznia, kiedy odbyła się premiera modelu, C-HR zanotował 1376 rejestracji, od razu zapewniając sobie 16-procentowy udział w swoim segmencie. Wersję hybrydową wybiera 82 procent nabywców nowego crossovera.
Klienci japońskiej marki zarejestrowali w lutym 502 egzemplarze RAV4. To o 43 procent więcej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. W ubiegłym roku zadebiutowała wersja po face liftingu z nowym w tym modelu napędem hybrydowym na 2 lub 4 koła. Wersje hybrydowe stanowią ponad połowę całkowitej sprzedaży RAV4.
Bardzo dobre wyniki uzyskały także modele kompaktowe. Auris zanotował w lutym 1079 rejestracji, o 9 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Corolla z wynikiem 462 aut zyskała 13,8 procent w porównaniu do lutego 2016.
Źródło: www.mototarget.pl