Unikalna ekspercka wiedza i sprawdzone praktyki w zakresie efektywnego obniżania kosztów flotowych ubezpieczeń oraz zarządzania nimi, a także kształtujące się w tym obszarze trendy. To wszystko oraz wiele dodatkowych obszarów związanych z tematyką ubezpieczeń i zarządzania flotą, czeka nas już 10 października i 14 listopada br. na dwóch częściach spotykania szkoleniowo-warsztatowego, w ramach Fleet Management Forum.
10 października i 14 listopada tego roku będzie można dowiedzieć się m.in. czy jesteśmy skazani na drogie polisy; czy możemy mieć wpływ na ceny, jakie płacimy za ubezpieczenie naszej floty; jakie są rzeczywiste korelacje pomiędzy systemami telematycznymi, a obniżeniem szkodowości; dlaczego instytucje finansowe / CFM wymagają napraw na częściach oryginalnych i nie chcą akceptować udziałów własnych w AC.
Ponadto postaramy się odpowiedzieć wyczerpująco na pytania: czy i jak można dofinansować szkolenia z EcoDriving-u lub defensywnej jazdy; jakie elementy psychologicznego szkolenia kierowców są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa i co musi się zmienić w myśleniu kierowców, aby poprawiło się ich zachowanie za kierownicą? To tylko niektóre z tematów, które zaprezentujemy podczas zorganizowanej przez magazyn „EuroFlota”, dwuczęściowej, 10. Edycji Fleet Management FORUM (FMF). Październikowe i listopadowe szkolenie w ramach FMF odbędzie się pod hasłem UBEZPIECZENIE I ZARZĄDZANIE FLOTĄ SAMOCHODOWĄ: PRAKTYCZNE ASPEKTY OPTYMALIZACJI KOSZTÓW.
– Na organizowanych przez „EuroFlotę” szkoleniowych spotkaniach, merytoryka i praktyczna strona przekazywanej wiedzy jest kwestią priorytetową. Mam pewność, że również tym razem, merytoryczny poziom FMF będzie bardzo wysoki. Właściwy dobór i doświadczenie wykładowców oraz szkoleniowo-networkingowa formuła, to gwarancja wyniesienia z niego wiedzy i rozwiązań, które warto będzie wdrożyć we własnych flotach i firmach – powiedział Paweł Baran, redaktor naczelny magazynu „EuroFlota”.
Dwuczęściowy cykl szkoleniowy odbędzie się 10 października i 14 listopada w Hotelu Airport Okęcie w Warszawie.
Program pierwszej części szkolenia zainauguruje panel dyskusyjny (mini debata) poświęcona przyszłości polskich ubezpieczeń flotowych. Poruszymy zagadnienia nurtujące wielu uczestników rynku flotowego, takie jak : ubezpieczyciel i flotowy decydent – czy możliwa jest współpraca „win-win”; telematyka w służbie obniżania składek – czy to się opłaca i czy inwestycja w telematykę może być zbilansowana niższymi składkami.
Czeka nas instruktarzowy wykład Piotra Gortatowicza, eksperta, brokera ubezpieczeniowego i szkoleniowca, właściciela firmy Gort Business Service, który podniesie drażliwy temat wysokich cen ubezpieczeń i wskaże co z tym robić aby nie być skazanym na drogie polisy.
Unikalny wykład szkoleniowy i warsztat poprowadzą eksperci i praktycy: Tomasz Rudyk, członek i założyciel SKFS, wykładowca na Politechnice Warszawskiej, właściciel firmy RudykON oraz Mariusz Stasiński wielokrotny prelegent na konferencjach flotowych, szkoleniowiec w zakresie zarządzania flotą, wykładowca na Politechnice Warszawskiej. Wyjaśnią, m.in. w jaki sposób instalacja systemu telematycznego może wpłynąć na zmniejszenie częstości szkód we flotach czy też jak powinien wyglądać idealny system telematyczny.
W jaki sposób wiedza psychologiczna wzbogaca możliwości systemów telemetrycznych. Jaka jest charakterystyka psychologiczna ryzykownego kierowcy omówi dr Anna Kwiecień, koordynatorka merytoryczna, wiceprezes zarządu Fundacji ZenDriving
Drugą, listopadową część FMF zainauguruje wykład szkoleniowy Piotra Gortatowicza z Gort Business Service, który w całości poświęcony będzie problematyce właściwej konstrukcji umowy z ubezpieczycielem. Na przykładzie dwóch podstawowych produktów, tj. autocasco i assistance, poznamy niuanse i szczegóły, na które warto zwracać baczną uwagę – jakie są specyficzne zapisy dla wybranych branż; co się stanie, jeśli nie zapłacimy składki na czas?
Wykład z zakresu ubezpieczenia floty w leasingu i wynajmie w kontekście obszarów negocjacyjnych poprowadzi Piotr Bryński, dyrektor departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Kluczowego w Compensa TU SA Vienna Insurance Group. Dowiemy się m.in. co w praktyce jest możliwe do wynegocjowania przy ubezpieczeniu floty leasingowanej/wynajmowanej i jaką argumentację uwzględni leasingodawca/ubezpieczyciel.
Wpływ sposobu likwidacji szkód na wartość rezydualną pojazdu omówi w ramach wykładu szkoleniowego i panelu problemowo-dyskusyjnego Adam Markiewicz, konsultant w firmie Autovista Polska. Poruszy on drażliwy temat, czy stosowanie do naprawy pojazdu „zamienników” może wpłynąć na wartość rezydualną pojazdu i czy jest możliwe zabezpieczenie się przed tymi, negatywnymi ekonomicznie, skutkami stosowania tańszych części.
Wykłady będą wsparte praktycznymi przykładami zapisów regulaminów, i umów, na które warto zwrócić szczególną uwagę.
W tym kontekście bardzo interesująco zapowiada się wykład Michała Gryczko, Office Manager, Bayer, który omówi praktyczne przykłady, rozwiązania i zapisy regulaminów dotyczące likwidacji szkód spowodowanych przez osoby trzecie – bezpośrednio z OC sprawcy, czy z AC z możliwością późniejszego regresu.
Zapraszamy do udziału – ta wiedza naprawdę się przyda! – www.euroflota.pl