– W ubiegłym miesiącu, na całym świecie sprzedano blisko 154 050 aut marki Audi, o 4,3 procent więcej niż w listopadzie 2015 r.
– Szef marketingu i sprzedaży Audi AG, Dietmar Voggenreiter, podkreśla: „Największy skok sprzedaży zanotowaliśmy w Europie, w listopadzie aż o dziewięć procent. Stary Kontynent jest naszą sprzedażową lokomotywą”
– Sprzedaż w Polsce wpisuje się w europejski trend. W listopadzie 2016 jest aż o 39 procent wyższa niż w listopadzie 2015.
Ingolstadt, 12 grudnia 2016 r. Audi nadal na rosnącej fali sprzedażowej: W ubiegłym miesiącu, globalna sprzedaż koncernu z Ingolstadt wzrosła o 4,3 procent, osiągając poziom blisko 154 050 sprzedanych aut. W Europie popyt zwiększył się diametralnie, głownie z racji tego, że na rynku pojawiły się dwa nowe, ważne modele: Audi Q2 i Audi A5. Łączna sprzedaż wszystkich modeli z oferty Audi wzrosła w naszym regionie o 9,5 procent, osiągając wielkość blisko 68 200 sprzedanych aut. Producent zanotował w listopadzie również dalszy wzrost sprzedaży w dwóch innych, kluczowych regionach sprzedaży czterech pierścieni: w Ameryce Północnej (+3,6%) i w Azji Południowo-Wschodniej (+0,8%). Od stycznia 2016, na zakup samochodu marki Audi zdecydowało się prawie 1 713 900 klientów z całego świata – o 4,2 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
„W tym roku Europa to niewątpliwie lokomotywa naszej sprzedaży. Pomimo niepewnej sytuacji politycznej i gospodarczej na praktycznie wszystkich dużych europejskich rynkach, sprzedaliśmy tu znacznie więcej samochodów niż rok wcześniej” – mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Wprowadzenie do sprzedaży nowego Audi Q2 jeszcze ten trend umocniło. Już obecne zamówienia na tego kompaktowego SUV’a wskazują na to, że w najbliższych latach będzie to jeden z kluczowych sprzedawanych w Europie modeli Audi.”
Również wprowadzenie na rynek odmłodzonej wersji Audi A5 wyraźnie wpłynęło na statystyki sprzedaży. Sprzedaż Audi A5 Coupé w Europie, w listopadzie podwoiła się i wyniosła blisko 1130 egzemplarzy. Znaczący wpływ na listopadowe wyniki miał także utrzymujący się na stałym, wysokim poziomie popyt na Audi A4. Na jego zakup zdecydowało się blisko 12 200 klientów, a statystycznie, sprzedaż tego modelu klasy średniej wzrosła o 51,6 procent w porównaniu do listopada 2015. Łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi w Europie podskoczyła w ubiegłym miesiącu o 9,5 procent, osiągając liczbę blisko 68 200 wprowadzonych na europejski rynek egzemplarzy. Wysoką dynamikę z dwucyfrowymi współczynnikami wzrostu zanotowano w Wielkiej Brytanii (+18,0%, 12 970 samochodów), Francji (+32%, 6551 egzemplarzy), Polsce (+39%, 916 aut) oraz we Włoszech (+18,8%, 5570 pojazdów) i w Hiszpanii (+24,7%, 4176 aut). Na rosyjskim rynku natomiast nie widać oznak poprawy trendu: tutaj, sprzedaż spadła w listopadzie o 32,1 procent i wyniosła 1486 egzemplarzy. W okresie od stycznia do listopada 2016 włącznie, kluczyki do samochodu marki Audi odebrało prawie 795 050 europejskich klientów, o 7,1 procent więcej niż przed rokiem. W Europie dużą popularnością cieszyły się również najszybsze samochody z oferty Audi Sport, przede wszystkim Audi R8. Od początku roku, sprzedaż tego modelu wzrosła o 27 procent, osiągając wielkość blisko 1370 aut.
W Ameryce Północnej Audi kontynuuje długotrwałą tendencję wzrostową. Sprzedaż wzrosła tu w listopadzie o 3,6 procent i wyniosła 20 850 egzemplarzy. Najlepsze wyniki w regionie zanotowała Kanada, gdzie sprzedano 2455 samochodów, o 13,2 procent więcej niż rok temu. Zwiększeniem sprzedaży o 2,5 procent (17 118 egzemplarzy), może pochwalić się także Audi of America. Od stycznia 2016, na zakup samochodu z czterema pierścieniami w logo zdecydowało się w USA 187 018 klientów, o 2,9 procent więcej niż rok wcześniej. Głównie dzięki modelowi Audi Q7, dla którego Stany Zjednoczone są najważniejszym rynkiem zbytu na świecie. Więcej niż co czwarty nabywca tego SUV-a klasy wyższej pochodzi z USA. Od wprowadzenia na rynek w styczniu tego roku nowej generacji modelu Q7, jego sprzedaż w USA co miesiąc rosła w tempie dwucyfrowym i zwiększyła się o blisko 53,3 procent, osiągając wielkość 27 288 egzemplarzy. Od początku roku 2016, już blisko 91 450 klientów z całego świata zdecydowało się na zakup tego modelu – to wzrost o 40 procent.
Wysoką dynamikę sprzedaży zanotowano w listopadzie w Chinach. Do rąk chińskich klientów trafiło 52 776 egzemplarzy Audi, o 6,6 procent więcej niż rok temu. Popyt na Audi Q3 wzrósł tu w porównaniu z listopadem 2015 o 46,8 procent, a sprzedaż modelu A3 o 31 procent i wyniosła 8529 egzemplarzy. Biorąc pod uwagę pełną gamę modelową, Audi sprzedało w Państwie Środka od początku tego roku 540 040 samochodów, co daje wzrost o 5,7 procent.
Źródło: AUDI