Równolegle do zamówienia na 11 dwunastometrowych hybrydowych Urbino podpisano umowę ramową, która pozwala na rozszerzenia współpracy w przyszłości o kolejne 4 Solarisy Urbino 12 hybrid i 2 przegubowe Solarisy Urbino 18 hybrid.
Dwunastometrowe autobusy marki Solaris dla Satu Mare będą posiadały szeregowy układ hybrydowy składający się z silnika elektrycznego o mocy 120 kW oraz spalinowego o mocy 151 kW. Wyposażone zostaną także w superkondensatory pozwalające magazynować, a następnie wykorzystywać energię pozyskiwaną z rekuperacji.
Autobusy zostaną wyposażone w system Stop & Go, który kontroluje pracę silnika spalinowego: wyłącza go podczas postoju na przystanku i włącza po ruszeniu pojazdu. Pozwala to na znaczące zmniejszenie emisji spalin oraz zużycia paliwa (w stosunku do pojazdów z napędem konwencjonalnym).
Solarisy Urbino 12 hybrid zostaną przystosowane do przewozu maksymalnie 96 osób, z czego 31 będzie mogło podróżować na miejscach siedzących. Na komfort jazdy komunikacją w Satu Mare będzie wpływała klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, jak również monitoring, poprawiający bezpieczeństwo podróżnych. Dzięki wyposażeniu pojazdów w system liczenia pasażerów, przewoźnik będzie miał dostęp do informacji o liczbie osób korzystających z poszczególnych kursów.
Dostawa hybryd do Satu Mare będzie pierwszą zrealizowaną przez firmę Solaris do tego miasta. Współpraca z przewoźnikami z Rumunii sięga jednak aż 2002 roku. Od tego czasu Solaris dostarczył do rumuńskich miast blisko 250 autobusów i trolejbusów, w tym ponad 40 autobusów z napędem elektrycznym do Kluż-Napoki.