Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Typu 166 (GLE, GLS) i 292 (GLE coupe) wygłuszenie przegrody czołowej mogło zostać wykonane niezgodnie ze specyfikacją. Skutkiem tego w dolnym obszarze przedniej szyby mógł zostać nadmiar materiału izolacyjnego, zasłaniający okienko VIN na podszybiu. Pokrycie może też mieć negatywny wpływ na sklejenie szyby. Jeśli sklejenie przedniej szyby w obszarze pasażera jest niewłaściwe, to aktywowana przy zderzeniu czołowym poduszka powietrzna pasażera nie opiera się na przedniej szybie, co ogrania jej działanie ochronne i zwiększa zagrożenie doznania urazu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 96 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia klejenia przedniej szyby w pojazdach objętych akcją i jego ewentualnego skorygowania.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: www.uokik.gov.pl