Przedsiębiorca FORD POLSKA Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Ford, modele: Mondeo, Galaxy i S-MAX, wyprodukowanych w fabryce Valencia od 13.02.2014 r. do 11.02.2019 r., potencjalny wyciek elektrolitu wokół ujemnego bieguna akumulatora może z czasem powodować powstawanie siarczanu miedzi, co może prowadzić do powstawania warstwy przewodzącej pod czujnikiem stanu naładowania akumulatora, powodując niską rezystancję względem masy. Zwiększony przepływ prądu, związany z niską rezystancją, może powodować nagrzewanie się otaczającego materiału do poziomu stwarzającego ryzyko zapłonu. Może to nastąpić, gdy pojazd jest zaparkowany i pozostawiony bez dozoru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 15 402 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela FORD POLSKA Sp. z o.o. (adres:
ul. Taśmowa 7; 02-677 Warszawa; tel. 22 608 67 80).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: www.uokik.gov.pl