Przedsiębiorca FORD POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Ford, modele:
- C-max i Focus wyprodukowanych w fabryce w Saarlouis od 02.12.2014 r. do 10.08.2015 r. i od 18.07.2014 r. do 08.09.2015 r. ,
- Kuga i Mondeo wyprodukowanych od 13.10.2014 r. do 26.09.2015 r. i od 19.09.2014 r. do 28.09.2015 r.,
- Galaxy i S-max wyprodukowanych od 19.09.2014 r. do 28.09.2015 r. i od 25.05. do 19.10.2015 r.,
kalibracja modułu sterującego pracą silnika może nie wykrywać w dostatecznym stopniu przegrzewania się w niektórych silnikach 2.0l Duratorq Diesel. Przegrzewanie się silnika może prowadzić do pęknięcia miski olejowej, powodując wyciek oleju silnikowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 3 093 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela FORD POLSKA Sp. z o.o. (adres:
ul. Taśmowa 7; 02-677 Warszawa; tel. 22 608 67 80).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: www.uokik.gov.pl