SAAB u progu reaktywacji

„Jesteśmy i dbamy o Twojego Saaba” – tak zapewniają stacje serwisowe szwedzkiej marki pomimo – jak to nazwano – „czasowego zawieszenia produkcji samochodów”. Saab wciąż dystrybuuje części zamienne i akcesoria, czytamy w informacji na stronie www, która niegdyś była witryną prezentującą osiągnięcia marki. Nadal też istnieje sieć autoryzowanych dealerów, która świadczy usługi serwisowe wywiązując się z zobowiązań wobec użytkowników Saabów. Zresztą jest też zapewnienie, że wkrótce Saab powróci na światowe rynki motoryzacyjne z nowymi modelami.
Fabryka samochodów Saab i firma zajmująca się dystrybucją części zamiennych to dwa niezależne podmioty biznesowe. Mimo, że nowe samochody Saab nie są obecnie produkowane, to Saab Parts AB w sposób ciągły zapewnia dystrybucję i tym samym dostępność oryginalnych części zamiennych i akcesoriów za pośrednictwem autoryzowanych serwisów Saaba. Firma posiada sieć partnerów w Europie.

Ciągle można też oddać samochód na przegląd okresowy lub do naprawy, czy też kupić oryginalną część zamienną lub akcesoria w jednej z autoryzowanych stacji serwisowych Saaba. Nowe samochody zakupione swego czasu w salonach Saaba w Polsce objęte są fabryczną gwarancją, z pewnymi ograniczeniami. Naprawy gwarancyjne mogą realizować tylko autoryzowane serwisy. Samochody pochodzące z innych rynków mogą podlegać odmiennym warunkom.

W czerwcu br. nowym właścicielem fabryki samochodów Saab Automobiles został National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), nowo powstała spółka szwedzka utworzona przez inwestorów z Japonii i Hong Kongu. Pod marką Saab rozpocznie ona, w fabryce Trollhättan w Szwecji, produkcję samochodów elektrycznych. Saab już wcześniej dysponował technologią i zaawansowanym „know-how” w zakresie produkcji elektrycznych zespołów napędowych, czego efektem są zrealizowane już projekty, takie jak Saab 9-3 e-Power oraz układ napędowy eAWD.
Nowy właściciel poinformował, że początek produkcji pierwszych aut planuje na koniec 2013 r. Kolejne modele będą wprowadzane do produkcji w oparciu o platformę konstrukcyjną Phoenix opracowaną przez Saaba. Za kilka lat planowane jest zwiększenie produkcji w fabryce Trollhättan do maksymalnej wydajności ok. 200 000 samochodów rocznie.
AUTOR:  SAAB, WNP.PL (AG)