Rodzinne VAN-y zyskują na popularności

Rodzinne auta w nadwoziach VAN zyskują coraz większą popularność w Polsce. Niektóre modele zanotowały niemal dwukrotnie większe zainteresowanie niż wcześniej, co ciekawe, spadła też ich cena – o ok. 8 proc.

Mimo zwiększonego popytu za popularnego minivana trzeba było w 2012 r. zapłacić o 2 000 zł mniej niż rok wcześniej – średnio 21 900 ł. Znacznie mniej, bo 13 000 zł, należało przeznaczyć na kupno najpopularniejszego przedstawiciela segmentu – Renault Scenic. W serwisie otoMoto poszukiwano go 730 000 razy. Nieco mniejszą popularnością cieszyły się Opel Zafira (695 000) oraz VW Touran (644 000).

Wśród najczęściej wystawianych na sprzedaż modeli dominują najbardziej poszukiwane przez kupujące. Względem 2011 r. znacznie rozszerzyła się oferta – liczba ogłoszeń wzrosła o ok. 40 proc. Największy przyrost anonsów dotyczył Fordów C-Max (108 proc.) i S-Max (79 proc.) oraz Citroena C4 Picasso (97 proc.). Ich też dotknął największy spadek cen, sięgający 12 proc.

Odporne na spadek wartości okazują się modele kojarzące się raczej z przewozem towarów niż rodziny. Za Mercedesa Vito trzeba było zapłacić średnio 25 400 zł, czyli o niemal 10 proc. więcej niż przed rokiem. Niewielki wzrost ceny zanotował też Citroen Berlingo (47 zł) – jego średnia cena wyniosła 15 700 zł.

Wyraźne spadki cen można zauważyć wśród używanych SUV-ów, za które trzeba zapłacić średnio 59 400 zł. Połowa z dziesięciu najpopularniejszych modeli w tym segmencie należy do aut z wyższej półki – znajdziemy tu m. in. BMW X5, Audi Q7 czy VW Touarega. Najpopularniejszym modelem pozostaje Toyota RAV-4, której na otoMoto szukano ponad 0,5 mln razy. Na kolejnych miejscach znalazły się BMW X5 oraz Honda CR-V.

Źródło: otoMoto

ll/moto.wp.pl


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997