Styczeń 2022 był
najgorszym w historii miesiącem dla sprzedawców aut w UE. W Polsce zarejestrowano
o ponad 10% mniej nowych aut, niż przed rokiem, na innych rynkach sytuacja wygląda także fatalnie.


Wg. danych Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów (ACEA), w zeszłym miesiącu w UE
zarejestrowano 682,6 tys. nowych aut osobowych. Czyli o 6% mniej, niż przed rokiem. Europa pobiła w ten sposób
rekord najniższej rejestracji nowych aut, który padł rok wcześniej.


Największe spadki
dotknęły Grupę Volkswagena (spadek o 3,7%), Stellantis (-12,4%), Nissan (18,4%), Volvo (20,2%), czy Jaguar (19,7%). Jednym z najtrudniejszych kryzysów, który
uderzył w motoryzację w ostatnim czasie jest brak półprzewodników i wiele wskazuje, że będzie on ciążył całej branży co najmniej do drugiej połowy tego roku.

