Przebój z Żyliny doczekał się liftingu

Po 5 latach od premiery rynkowej Vengi, Kia pokazuje na paryskim Mondial de l’Automobile 2014 zmodernizowaną wersję swego przeboju w segmencie kompaktowych B-MPV. Odświeżona Kia Venga otrzymała m.in. nowy design przedniego pasa, poprawione wnętrze.

Europejski zespół projektantów Kia we Frankfurcie dopasował do nowej Vengi większą atrapę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa z oddzielonym logo Kia oraz restylizowany wlot powietrza wraz z zintegrowanymi lampami przeciwmgielnymi i światłami LED do jazdy dziennej (DRL) upodabniając Vengę do większego modelu segmentu MPV – Carensa. Na klapie bagażnika pojawiła się pozioma, chromowana listwa łącząca nowy wzór świateł tylnych w technice LED.

Mierząca 4 m długości, zmodernizowana Venga zachowuje wyjątkowy rozstaw osi (2 615 mm) oraz wysokość dachu (1 600 mm) – wymiary decydujące o pojemności kabiny pasażerskiej. Venga ma wnętrze wielkości typowej dla samochodów segmentu C, należąc do segmentu o stopień niższego. Kia Venga wyposażona jest w tylną kanapę przesuwaną w poziomie o 130 mm, dzieloną i składaną w proporcji 60/40 z możliwością regulacji kąta pochylania oparcia.

Na rynku polskim Kia Venga MY 2015 oferowana będzie w gamie czterech silników benzynowych i Diesla o pojemności 1.4 oraz 1.6 l i mocy od 90 do 128 KM, napędzających koła przednie poprzez pięcio- lub sześciostopniową skrzynię manualną lub czterostopniową automatyczną. Każdy z silników zgodny jest z nową normą emisji spalin Euro 6. Wartość emisji CO2: od 114 g/km (dane dla 1.4 l silnika wysokoprężnego U2 z ISG).

Sprzedaż samochodu zaprojektowanego skonstruowanego i produkowanego w Europie dla europejskich rynku od roku 2009 przekroczyła 150 tys. szt., w tym 29 tys. w roku 2013. Venga wytwarzana jest tylko w zakładzie Kia Żylina na Słowacji. Wejdzie do sprzedaży w Polsce w pierwszym kwartale 2015 r.

źródło: Kia