Praktyka w teorii, teoria w praktyce

Nowoczesne i innowacyjne rozwiązania w procesach zarządzania jakością, procesach produkcji i logistyki, jak również zaawansowane metody pomiarów parametrów pracy silnika to jedne z najważniejszych obszarów, w których Volkswagen Motor Polska chce zintensyfikować współpracę z Politechniką Wrocławską.
29 października na Politechnice Wrocławskiej odbyło się spotkanie, na którym omówiono najważniejsze elementy tej współpracy. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele polkowickiego Volkswagena, czyli prezes zarządu Christian Bleiel oraz Tomasz Lewandowski, dyrektor finansowy koordynujący projekt uruchomienia produkcji innowacyjnego silnika wysokoprężnego MDB.

Politechnikę Wrocławską reprezentował natomiast prof. dr hab. inż. Edward Chlebus (w środku), dziekan Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej.

Obie strony zgodnie wskazują na wiele korzyści płynących z takiej współpracy. „Kooperacja z tak renomowaną uczelnią to możliwość wzajemnej wymiany wiedzy i doświadczeń. Potencjalne wspólne projekty są szansą dla studentów do poznania procesów produkcyjnych w naszym nowoczesnym zakładzie i bezpośredniego kontaktu z innowacyjnymi produktami i technologiami – powiedział po spotkaniu Christian Bleiel.

„Dla naszej fabryki oznacza to możliwość skorzystania z szerokiej wiedzy akademickiej oraz spojrzenia na wewnętrzne procesy z innej perspektywy”.

Środowe spotkanie na Politechnice Wrocławskiej połączone było z przekazaniem przez polkowickiego Volkswagena dwóch silników Diesla do celów dydaktycznych. Jeden z nich przystosowany jest do nauki budowy jednostek wysokoprężnych, drugi natomiast do badań i testów na hamowni.

Już wkrótce obie strony mają podpisać list intencyjny o wzajemnej współpracy.
Źródła, VMP
IBRM Samar