Porsche zwiększa sprzedaż, zysk i zatrudnienie

Porsche AG „z kopyta” weszło w rok 2014 i odnotowało w pierwszych trzech miesiącach wzrost liczby dostaw, przychodów oraz zysku operacyjnego.

Wynik 38 663 dostarczonych aut jest o 4,5% wyższy od uzyskanego w analogicznym okresie roku 2013. Przychody zwiększyły się w tym czasie o 1/5, do 3,93 mld euro, a zysk operacyjny – o 22%, do 698 mln euro. Zatrudnienie, które przed 3 laty oscylowało wokół 13 tys. pracowników, też wzrosło i w lutym br. przekroczyło próg 20 tys. osób.

Lutz Meschke, Członek Zarządu ds. Finansów i IT w Porsche AG, podkreśla, że zyskowność firmy odzwierciedla wysoka marża operacyjna – blisko 18%. Zaznacza jednak, że Porsche będzie musiało ponieść rosnące koszty zatrudnienia i odpisy z tytułu wprowadzenia nowego modelu Macan. – Ponadto, wysokie nakłady związane są ze spełnianiem norm emisji CO2, a także z rozbudową i modernizacją zakładów w Zuffenhausen, Lipsku i Weissach, kontynuuje Meschke. Mimo to o roku obrotowym 2014 wypowiada się z optymizmem: – Przyjmując, że sprzedaż w Europie będzie się stabilizować pomimo nierozwiązanych problemów strukturalnych, naszym celem jest osiągnięcie zysku przynajmniej porównywalnego z ubiegłorocznym.

Matthias Müller, prezes Porsche AG, wyjaśnił potrzeby istotnych inwestycji i nakładów na rozwój – w każdym z przypadków chodzi o sumy znacznie przekraczające 1 mld euro w bieżącym roku obrotowym: – Skupiamy się na wypełnieniu obietnicy, jaką składa nasza marka – na oferowaniu najbardziej sportowych, przełomowych technologicznie samochodów w swoich segmentach, i to w długoterminowej perspektywie. Poprawa wydajności w zakresie zużycia paliwa, jak również odpowiedzialne korzystanie z zasobów, stanowią integralne elementy strategii Porsche.

Obserwując rozwój rynków zbytu, szef Porsche jest przekonany, że niemiecki producent sportowych aut będzie zwiększać liczbę dostaw szczególnie w USA i w Chinach, gdzie notuje najwyższą sprzedaż: – W sumie, sprzedaż Porsche wzrośnie kolejny rok z rzędu. Rynkowa premiera Macana zapewni nam dodatkowy impuls, powiedział Müller.

Strategię rozwoju Porsche odzwierciedla stale rosnąca liczba pracowników – 20 416 zatrudnionych w dniu 31 marca br. to wynik o 15% wyższy niż przed rokiem. Tylko w I kwartale roku przyjęto do pracy 960 osób. Największy wzrost dotyczy fabryki w Lipsku, gdzie produkowany jest nowy Macan. Miejsca pracy powstają również w innych zakładach firmy.

źródło: Porsche

AUTOR:  WNP.PL (AG)


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997