Przy okazji zmian modernizacyjnych kompaktowego „308” marka spod znaku lwa wprowadziła ważne zmiany w gamie silników benzynowych oraz Diesla.
Spośród silników benzynowych dla Peugeot 308 dogłębnym zmianom poddano jednostkę 3-cylindrową z rodziny PureTech. W dążeniu do obniżania poziomu emisji spalin uwagę zwrócono zarówno na miejsce ich powstawania, jak i sam układ wydechowy.
W konstrukcji PureTech 130 S&S poprawiono proces spalania poprzez bardziej precyzyjne sterowanie układem wtrysku. Powstające spaliny przepływają najpierw przez katalizator, a następnie przez filtr cząstek z bierną regeneracją dla silników benzynowych GPF (Gasoline Particle Filter).
Osiągi jednostki można w pełni docenić dzięki nowej 6-stopniowej skrzyni manualnej.
Nowy diesel na start
Peugeot 308 jest zarazem pierwszym modelem Grupy PSA, który otrzymał nowy silnik BlueHDi 130 S&S. Ta 4-cylindrowa jednostka również zapewnia obniżanie emisji spalin u źródła i w układzie wydechowym. Proces spalania został poprawiony dzięki chronionej patentem geometrii komory, której skuteczność została udowodniona w szczególności podczas wyścigu 24H Le Mans.
Skuteczność zwiększa dodatkowo system oczyszczania spalin SCR. Został on usytuowany możliwie blisko silnika, tak aby zapewnić jak najszybsze oczyszczanie.
Montowany wyłącznie w topowej wersji Peugeot 308 GT diesel BlueHDi 180 S&S obecnie jest oferowany z automatyczną przekładnią EAT8 nowej generacji. Wspomniana skrzynia biegów powstała dzięki współpracy z firmą Aisin.
Dzięki bardzo krótkim czasom reakcji mechanizm zapewnia według zapowiedzi producenta wyjątkowo płynną zmianę biegów. Ponadto umożliwia aktywację funkcji Stop&Start już przy 20 km/h.
Źródło: www.samar.pl/