Nowe umowy pomiędzy Volkswagen Group Polska i dealerami wprowadzają sieć w cyfrową erę sprzedaży

Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska oraz Krystian Lellek, Przewodniczący Rady Dealerów podpisali porozumienie w sprawie nowych umów dealerskich i serwisowych. Obejmują one dealerów marek Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Użytkowe, Audi, Skoda oraz Seat. Dotyczą 353 stacji dealerskich oraz serwisowych. Nowe umowy są odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania klientów. Mają dla wszystkich stron ważne znaczenie strategiczne i definiują na nowo wspólny model biznesu, charakteryzujący się głównie postępującą cyfryzacją. Umowy są ponadto niezbędne do rozpoczęcia sprzedaży elektrycznych i skomunikowanych z otoczeniem samochodów koncernu Volkswagen. Wejdą w życie w 2020 roku.

Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska komentuje: „Wspólnie z naszymi dealerami, przy pomocy nowych umów wchodzimy w cyfrową erę motoryzacji. Zwiększamy nastawienie na klienta oraz budujemy mocny fundament pod sprzedaż i obsługę samochodów elektrycznych nowej generacji. W ten sposób wzmacniamy nasze modele biznesowe na najbliższą dekadę”.

Krystian Lellek, Przewodniczący Rady Dealerów Volkswagen, Audi, Skody i Seata w Polsce: „Uzgodnienie treści nowych umów dealerskich i serwisowych było dużym wyzwaniem dla obydwu stron. Zmieniający się świat i nowe oczekiwania klientów sprawiają, że aby im sprostać – potrzebowaliśmy wypracować nowe i kompromisowe rozwiązania na przyszłość, które zapewniają najwyższe możliwe doświadczenia i zadowolenie klienta, a nam dealerom pozwolą na właściwy zwrot z poniesionych inwestycji”

Nowe umowy dealerskie są odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania klientów. W czasach, gdy cyfryzacja jest nieodzownym elementem naszego życia branża motoryzacyjna musi rozwijać nowoczesne modele budowania relacji z klientami. Umowy tworzą ściślejszy związek pomiędzy koncernem Volkswagen, importerem i dealerami. Wszystkie trzy podmioty będą w przyszłości kontaktować się z klientami bezpośrednio mówiąc we wszystkich sprawach jednym głosem. Pozwoli to zbudować rozwinięty ekosystem dostarczający klientom najlepsze rozwiązania zarówno w obszarze technologii, jak i procesu zakupowego. Oznacza to jeszcze większe nastawienie na komfort klienta.

Nowe umowy wprowadzają wiele nowoczesnych rozwiązań w zakresie sprzedaży samochodów i usług. W przyszłości samochody mają być smartfonami na kołach. I korzystanie z nich powinno być równie łatwe, jak korzystanie z naszych telefonów. Przykładem może być aktualizacja oprogramowania czy też możliwość zakupu online. W przyszłości klienci będą mieli możliwość rozszerzania funkcjonalności swoich samochodów przez internet. Zupełnie jak to się dzieje dziś w przypadku smartfonów, komputerów czy telewizorów. Ekosystem, którego wdrożenie umożliwiają nowe umowy pozwoli np. na zakup nawigacji czy aktywnego tempomatu ACC online.

W ten sposób, w 2020 roku klienta, samochód oraz sprzedawcę połączy nowy system. Stworzy on rodzaj trójkąta umożliwiającego komunikację pomiędzy tymi trzema podmiotami. Obejmie ona zarówno wizyty w salonie dealerskim, jak i kontakt bezpośrednio z producentem za pomocą aplikacji czy strony internetowej.

Wolf-Stefan Specht: „Od samego początku zależało nam, aby wspólnie wdrożyć nowe rozwiązania stanowiące mocną podstawę na przyszłość. I cieszę się, że wspólnie z naszymi dealerami udało się nam tego dokonać. Bardzo dziękuję Radzie Dealerów oraz wszystkim naszym partnerom biznesowym.”

Krystian Lellek, Przewodniczący Rady Dealerów: „Doceniamy wielomiesięczny partnerski dialog, który miał miejsce na forum krajowym i europejskim. Uzgodnione treści ułatwią nam Dealerom w przyszłości jeszcze lepszą troskę o klientów. I jeszcze bardziej wzmocnią pozycję Koncernu Volkswagen, a tym samym pozycję dealerów na rynku”

Nowe umowy uwzględniły również zmiany wynikające z wprowadzenia zmienionych rozwiązań prawnych w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz homologacji. Wejdą w życie w 2020 roku.

Volkswagen Group Polska posiada największą sieć dealerską oraz serwisową w Polsce. Z 353 punktami dealerskimi oraz serwisowymi Grupa jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby każdego klienta w Polsce.

Źródło: www.mototarget.pl