Niemcy – Polska – Niemcy – Polska… złomowisko

Tak niestety często wygląda droga życia wielu samochodów. Polacy zamawiają je w Niemczech, następnie zamówione pojazdy przyjeżdżają do lokalnego dealera, a potem znowu wracają do rodzimego kraju, skąd (po 10 latach) Polacy przywożą je na lawetach. Reeksport kwitnie. Sprawdzamy jakie samochody najczęściej opuszczają polską granice.
Według statystyk mobile.eu, obecnie na placach niemieckich dealerów stoi ponad 750 aut, a całkowita ogłoszeń na „polską wersję” przekracza 1 200 pozycji, o 200 więcej niż na początku miesiąca. Sytuacja zmienia się dynamicznie, więc podkreślamy że poniższa oferta obowiązywała 23 maja ok. godz. 16.

Poniżej ranking najpopularniejszych marek w „polskiej wersji” oferowanych przez niemieckich dealerów:
1. Volkswagen – 331 sztuk,
2. Skoda – 316 sztuk,
3. Dacia – 189 sztuk,
4. Kia – 92 sztuki,
5. Hyundai – 86 sztuk.

Ranking modeli:
1. Volkswagen Golf – 148 sztuk,
2. Skoda Octavia – 116 sztuk,
3. Volkswagen Polo – 77 sztuk,
4. Dacia Duster – 68 sztuk,
5. Kia Sportage – 61 sztuk.

Najpopularniejsze przedziały mocy:
1. 74-86 kW – 285 sztuk,
2. 96-109 kW – 224 sztuki,
3. 87-95 kW – 198 sztuk,
4. 55-65 kW – 176 sztuk,
5. 66-73 kW – 121 sztuk.

Najpopularniejsze paliwo:
1. Benzyna – 854 sztuki,
2. Olej napędowy – 359 sztuk,
3. LPG – 17 sztuk.

Najpopularniejsze nadwozia (wg. klasyfikacji mobile.eu):
1. Sedan oraz SUV/pickup – po 313 sztuk,
2. Kombi – 244 sztuki,
3. Samochód małolitrażowy – 206 sztuk,
4. Van/mikrobus – 141 sztuk,
5. Sportowy/coupe – 4 sztuki.

Najpopularniejszy kolor:
1. Czarny – 394 sztuki,
2. Biały – 184 sztuki,
3. Srebrny – 143 sztuki,
4. Szary – 127 sztuk,
5. Czerwony – 63 sztuki.

Co ciekawe, 95% samochodów wyjeżdżających z Polski wyposażonych jest w klimatyzację. Spośród samochodów będących „na stanie magazynowym”, najwięcej ofert dotyczy modeli marki Skoda (228 sztuk), natomiast wśród marek oferowanych na zamówienie – czasami dopiero do produkcji – liderem jest Volkswagen (99 sztuk).
IBRM Samar, Autor Michał Hadyś