Mobis zorganizował ceremonię wmurowania kamienia węgielnego pod dedykowaną fabrykę Battery System Assembly (BSA) w Nawarze w Hiszpanii. Celem firmy jest osiągnięcie produkcji seryjnej fabryki do 2026 roku.
We wtorek 23 kwietnia 2024 roku producent części samochodowych Hyundai Mobis poinformował, że przystępuje do budowy zakładu w Hiszpanii. Nowa fabryka akumulatorów do pojazdów elektrycznych będzie służyć jako dedykowany zakład zaopatrujący Volkswagena. Nowa inwestycja odegra kluczową rolę w strategicznych kierunkach elektryfikacji Mobis i ekspansji globalnych zamówień.
W ubiegłym roku firma podpisała duży kontrakt na dostawy BSA z Volkswagenem, zwiększając swój globalny potencjał i wzmacniając wewnętrzną stabilność. BSA odnosi się do kompletnego produktu, który umożliwia bezpieczne i wydajne funkcjonowanie akumulatora w pojazdach elektrycznych, integrując komponenty elektroniczne i system zarządzania akumulatorem (BMS) z zestawem akumulatorów.
Mobis posiada obecnie zakłady produkujące systemy akumulatorowe w Korei, Chinach i Czechach. Buduje też kolejne fabryki w USA i Indonezji. kolejna inwestycja w Hiszpanii jest jasnym komunikatem, że firma chce inwestować w Europie Zachodniej i myśli o tym regionie w sposób strategiczny. Fabryka będzie służyć jako dedykowany zakład zaopatrujący Volkswagena.
„Jesteśmy zdeterminowani, aby pozostać długoterminowym partnerem Volkswagena poprzez stabilne dostawy komponentów samochodowych i będziemy dążyć do dywersyfikacji naszej bazy dostaw w Europie, w tym dostarczania kolejnych modułów dla naszego klienta” – powiedział szef hiszpańskiego zakładu elektryfikacji Mobis Jung In-bo.
Mobis planuje zainwestować około 120 milionów euro (z wyłączeniem gruntów i obiektów) do 2030 roku w hiszpańską fabrykę, aby wesprzeć tę inicjatywę.
Teren hiszpańskiej fabryki obejmuje około 150.000 metrów kwadratowych z powierzchnią budynku wynoszącą 50.000 metrów kwadratowych. Docelowo fabryka ma produkować do 360 000 systemów akumulatorowych rocznie. Produkowane tutaj BSA będą instalowane do pojazdów elektrycznych nowej generacji Volkswagena produkowanych w fabryce oddalonej o 14 kilometrów w Pampelunie.
Źródło: evertiq.pl