Mitsubishi stawia na Tajlandię

Podczas uroczystości z okazji wyprodukowania dwumilionowego samochodu – produktu eksportowego Mitsubishi Motors Thailand (MMTh), firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła dalszą rozbudowę globalnego centrum produkcyjnego, która w 2013 r. podatkowym ma m.in. obejmować zwiększenie całkowitej wydajności z 460 do 510 tys. pojazdów.
MMC planuje inwestycje w rozbudowę placówek rozwojowo-badawczych na terenie Tajlandii, co ma zwiększyć rolę MMTh jako globalnego ośrodka produkcji i rozwoju.

Ostatnie wydarzenia stanowią część opracowanej przez MMC, aktywnej strategii globalnego rozwoju, w której szczególną uwagę poświęcono rynkom wschodzącym o wysokim potencjale rozwojowym, od państw członkowskich Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ang. ASEAN) po kraje Ameryki Łacińskiej.

Podczas uroczystości, Osamu Masuko, prezes MMC, podkreślał, iż krok ten potwierdza istotną strategiczną rolę, jaką MMTh odgrywa w strukturach korporacyjnych Mitsubishi Motors. Firma zarządza drugim co do wielkości zakładem produkcyjnym koncernu (po japońskiej fabryce w Mizushimie), który pod względem wykorzystania mocy produkcyjnych zajmuje 1. miejsce.

Na 2 mln pojazdów wyeksportowanych przez Mitsubishi Motors Thailand od 1988 r. składa się 1,7 mln wyprodukowanych tu od podstaw aut, przeznaczonych głównie na rynki państw członkowskich Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej, oraz na Środkowy Wschód, Europę, Afrykę oraz Australię. Wśród nich są: samochody osobowe (Lancer, Space Star) – 95 726 szt., pickupy o ładowności 1 t (L200) – 1 436 146 szt. i pojazdy klasy SUV (Pajero Sport) – 181 464 szt. Pozostałe 300 tysięcy samochodów to głównie pickupy, montowane w systemie CKD, których większość trafiła na rynek Ameryki Łacińskiej.

Obecnie firma MMTh zarządza trzema fabrykami samochodów oraz jednym zakładem produkującym silniki w Leam Chabang Industrial Estate w Chonburi.

źródło: MMC

AUTOR:  WNP.PL (AG)